HydeX91

Aktiv medlem
Tjenare :D

Har fått ett stort problem på min stationära dator, satt och spelade Team Fortress 2 och hade ett youtube klipp igång i bakgrunden, tröttnade ganska snabbt och gick ned och kollade på tv, men när jag kom tillbaka till datorn (då skärmen lagts i vänteläge) så skakade jag på datormusen för att få tillbaka bilden. Jag han se youtube loggan sen blev det bara BSOD, jag startade om men fick BSOD efter "Windows 7 startar....vänta".

har konstaterat att i BSOD står det att det är följande fel

nvlddmkm.sys


Men till sist så startade jag om datorn i felsäkert läge och tog bort alla drivrutiner för mitt grafikkort då kunde jag gå in i datorn utan att behöva starta i felsäkert läge.
Jag laddade ned den nya versionen av drivrutinen och installerade den och startade om, men som förut så fick jag BSOD efter "windows 7 startar....vänta"

Så om någon kunnig skulle kunna hjälpa mig så vore det guld :/

Vill spela minecraft IGEN!!!! :p
 
1. BSOD... snälla säg bara BS eller Blue Screen, BSOD är nått som folk snappat upp från RROD (Red Ring Of Death från xbox)...
2. att blåsa om datorn är ett alternativ men det kan också vara så att du gör de helt i onödan, om de är grafikkortet så kan de vara så att du blåser om datorn och installerar allt igen och de är samma fel.
3. det jag skulle rekommendera (vilket kan vara de du precis har gjort, men gör de igen för säkerhets skull) är att kolla upp så att du har helt rätt drivisar på grafikkortet och om de inte funkar så återgå till ett par äldre drivisar som funkade...
4. återkom om de fortfarande är krångel så får vi se då ;)
hoppas de hjälper :)
 
sloud sa:
1. BSOD... snälla säg bara BS eller Blue Screen, BSOD är nått som folk snappat upp från RROD (Red Ring Of Death från xbox)...
2. att blåsa om datorn är ett alternativ men det kan också vara så att du gör de helt i onödan, om de är grafikkortet så kan de vara så att du blåser om datorn och installerar allt igen och de är samma fel.
3. det jag skulle rekommendera (vilket kan vara de du precis har gjort, men gör de igen för säkerhets skull) är att kolla upp så att du har helt rätt drivisar på grafikkortet och om de inte funkar så återgå till ett par äldre drivisar som funkade...
4. återkom om de fortfarande är krångel så får vi se då ;)
hoppas de hjälper :)
BSOD kom år innan Xbox ens släpptes. Get your fact right. :p

Jag skulle rekommendera en koll att kylarna sitter som dom ska när det ändå petas runt bland saker.
 
SoreBeard sa:
BSOD kom år innan Xbox ens släpptes. Get your fact right. :p

ok då... :p
men jag tycker att de låter fult.. :D

[edit:]
ska man vara riktigt petig så heter de faktiskt "Stop Error" eller "Bug Check" men är mer känt som Blue Screen eller BSoD..


men OT:
att kolla fläktarna är ingen dum idée vad är de för grafikkort du har för de kan vara så att grafikkortet i sig sitter lite löst eller att den interna fläkten på grafikkortet är antingen trasig eller trött eller sned...
 
Tack för alla svar :) men jag tror att jag har gett upp :p jag testade en äldre version av drivrutiner men samma problem uppstod, så jag har beslutat att köpa en ny dator istället med mer uppdaterad prestanda samt en extern hårddisk som jag kan lägga alla min filer i från min pajade :p men som jag sa tack så hemskt mycket för era svar :)
 
Man kan alltid kasta pengar på problemet. Och har man utrymme för det så är det alltid en trevligt med en ursäkt för att uppgradera datorn. ;)
 
Nu har jag äntligen beställt hem datorn till mig :p det blev


ACER Aspire M3970 Ci7 16GB 1TB WIN7 HP

Processor: 2nd generation Intel® Core™ i7 processor
Operativsystem: Genuine Windows® 7 Home Premium 64-bit 2
Moderkort: Intel® H67 Express Chipset
Minne: 16 GB DDR3 1333 MHz SDRAM
Hårddisk: ATA hard disks 1Tb One 3.5" easy-swap HDD bay
Optisk läsare:BD reader and SuperMulti burner
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 448 Cores 1280MB PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI

osv.

Men den kommer klara Bf3 utmärkt så då tänker jag mig att minecraft kommer att flyta på som smör :D
 
Fett me köra. Grattis. :)
SuperMultimegaExtraDuper-brännare är skoj. Har iof inte använt min brännare senaste året... :p


HydeX91 sa:
Men den kommer klara Bf3 utmärkt så då tänker jag mig att minecraft kommer att flyta på som smör :D
Hah, det är ingen garranti. :)
 
SoreBeard sa:
Fett me köra. Grattis. :)
SuperMultimegaExtraDuper-brännare är skoj. Har iof inte använt min brännare senaste året... :p


HydeX91 sa:
Men den kommer klara Bf3 utmärkt så då tänker jag mig att minecraft kommer att flyta på som smör :D
Hah, det är ingen garranti. :)

Ne det vet jag :p men de flesta forum, hemsidor och vänner till mig säger att det kommer att klara det så jag litar på dem :p den kommer ju klart vara bättre än den som är trasig xD
 
HydeX91 sa:
SoreBeard sa:
Fett me köra. Grattis. :)
SuperMultimegaExtraDuper-brännare är skoj. Har iof inte använt min brännare senaste året... :p


HydeX91 sa:
Men den kommer klara Bf3 utmärkt så då tänker jag mig att minecraft kommer att flyta på som smör :D
Hah, det är ingen garranti. :)

Ne det vet jag :p men de flesta forum, hemsidor och vänner till mig säger att det kommer att klara det så jag litar på dem :p den kommer ju klart vara bättre än den som är trasig xD

Du kan få testa en vetefarm som [kommeraldrigihågvadduheter] gjort och se om kortet klarar av det :twisted: :twisted:
 
[/quote]

Du kan få testa en vetefarm som [kommeraldrigihågvadduheter] gjort och se om kortet klarar av det :twisted: :twisted:[/quote]

Är den så pass stor? eller är det någe annat :p?
 

Du kan få testa en vetefarm som [kommeraldrigihågvadduheter] gjort och se om kortet klarar av det :twisted: :twisted:[/quote]

Är den så pass stor? eller är det någe annat :p?[/quote]

Ja, den gjorde så många items att det tog typ 10 sekunder att göra /home :D
 
Finns ju en på youtube som har en gigantisk vetefarm där allt laggar till extremt när han ska farma in allt. :p
 
Snarare överdriven minnesanvändning då datorstrukturen för varje objekt säkerligen inte är gjord för att kunna finnas i så stor mängd. :)
 
Tillbaka
Topp