X1nk

Aktiv medlem
Hejsan!
Några av er kanske har sett min påbörjade asiatiska herrgård, eller tempel om du hellre vill kalla det det :)
I alla fall, här är två bilder på mitt påbörjade projekt:
1.png

Framsidan av med entrén och mur, tempel och mina sakura träd!

2.png

Exempel på ett av rummen!

Sen är jag självklart lat för att ta kort på övrigt så som min påbörjade baksida av herrgården!

Jag har även en idé där ni andra kommer in i bilden, det vore roligt om några av er skulle vilja hjälpa mig bygga upp en massa tomter i området. Jag bygger ut tomter på ställen jag själv väljer ut, men om ni väljer att få en tomt så får ni bygga nästan som ni vill! (tomten har dock inget skydd eftersom det inte är någon stad utan bara ett eget område jag gjort, så ha inget värdefullt eller annat ni är rädda om). Den första tomten har jag redan gjort i ordning och om ni som är intresserade (som jag hoppas många är för det skulle vara roligt att få lite roliga grannar att ha) så skriver ni bara i forumet, först till kvarn helt enkelt! Tomterna är gratis! :)

3.png

Bild på första tomten+en mob spawn som råkade vara precis där!

4.png

Bild från tomten ut mot herrgården!


!OBS!
Håll er gärna inom området så mycket det går, ni får gräva ut ändra och vad som helst bara ni inte förstör av det jag byggt. Sedan skulle det uppskattas att det byggdes med asiatiskt tema, det är inte nödvändigt men det skulle göra känslan lite mer passande! :)
 
Frrui sa:
Det blev ju väldigt fint :D
[edit]som du vet är jag ju intresserad ;)

Jajjamänn, du får tomten om du vill! :) Du kan skriva till min ingame när du vill så fixar vi det! :D


Kommer för er andra även hålla denna tråd uppdaterad med nya tomter, skriv gärna intresse så jag vet fall jag ska fortsätta eller inte :)
 
Ska dessa hus byggas i asiatisk stil dem med då, eller är det fritt? :) För övrigt kan jag nog vara intresserad jag med.
 
Yabu sa:
Ska dessa hus byggas i asiatisk stil dem med då, eller är det fritt? :) För övrigt kan jag nog vara intresserad jag med.

Som jag skrev så vore det roligare om husen byggdes med asiatisk stil, men det är fritt om man hellre föredrar det! :)
Är du intresserad så är det en tomt under uppbyggnad, du får hålla dig uppdaterad om du vill ha den! :)
 
Här en liten uppdatering:

uppdaterat.png


Här är även en liten smygtitt på ett redstone projekt jag tror ni kommer gilla ;)
Detta byggs dock av min kompis mortske så ett stort tack till honom!

Sedan måste jag lägga in ett starkt tack till min andra kompis oscar_94 som bidragit med material och hjälp mig lite här och där!

I alla fall, här är den nya tomten. Nästa person som skriver i forumet (och vill ha den...) får den :)

tomt2.png

tomt1.png
 
Viktorvol sa:
I haz the powers :D

Har en liten idé om vad jag vill bygga där ^^

Absolut, tomten är din!
Du kan skriva mig när du vill ingame så fixar vi det! :)


För er andra gäller samma sak igen, jag uppdaterar när en ny tomt finns på plats! :D
 
Ny uppdatering igen!
Skrmavbild2012-01-15kl172654.png

Det finns även en röd drake på motsatt sida

Nu delar jag även ut 2 tomter!

Skrmavbild2012-01-15kl172442.png

Som ni ser på bilden så är tomterna brevid varandra, men det hoppas jag ni kan tåla! :)

Nackdelen med tomterna som kommer ligg vid sjön (kommer fortsätta med tomter i en lång rad här) är att ni inte får bygga ut från det jag ramat in med stone slabs. Fast om ni verkligen vill eller måste kan ni bara fråga mig, det borde gå bra skulle jag tro :)

Skrmavbild2012-01-15kl172540.png

Tomterna i förhållande till templet

Först till kvarn igen. Den som först vill ha en av dessa tomterna får välja vilken av dom!
 
Din tomt är klar och redo! :)

För er andra så finns fortfarande en av de två tomterna kvar som finns på bilderna ovan :)
 
Längesedan denna tråd var igång, men nu är det ytterligare en tomt redo. Den kan möjligtvis vara större en vissa andra men det är väll en bonus för den som vill ha denna! :)

map_terranova/#/-2984/64/-661/max/smooth-lighting

Kan inte ta en bild just nu, men kartan visar väll det mesta antar jag.


Någon som vill ha mer bilder på området, vi har gjort i ordning en del ifall någon vill se! :)
 
X1nk sa:
Oj, ruskigt likt på enda bygget o:
Men kan säga att jag inte kopierat något av dig om du tror det, vet inte ens vem som byggt sitt först.

Men snyggt du har gjort i vilket fall! :)

Nädå... det var inget sånt jag menade. Tyckte bara det var kul att vi körde på samma koncept. Tyvärr har mitt bygge stannat av totalt senaste halvåret. Får se om man får tid att göra klart någon gång.
 
Tillbaka
Topp