Yabu

Aktiv medlem
Hej!

Som det är i nuläget finns det kanske fler döda än levande städer. Jag föreslår någon form av återupplivning av dessa. Städer med inaktiva eller bannade spelar skulle t.ex. kunna få någon form av vaktmästare eller delägare som kan sköta staden. Man kan ju inte sparka ut existerande ägare, men något tycker jag man ska få göra för att återuppliva staden.

För att inte spelare bara ska kunna ta en stad måste man kanske införa någon form av kostnad för den personen.

Skulle detta kunna fungera? Förslag! :)
 
approved.jpg


Mycket bra idé! Beroende på inaktivitet (hur mäter vi det? senast utdelad tomt? senast inloggning från en stadsägare?) tycker jag nog städerna kan tas över helt av en ny spelare.

En credit-kostnad för att ta över låter rimligt. Samtidigt bör det vara lite gräddfil att ta över en stad jämfört med att starta en helt ny. Detta motiverar jag med att vi hellre ser aktiva städer än nya städer :cool:
 
Senast inloggning av stadsägare låter rimligt tycker jag. Jag tycker att creditkostnaden bör ligga en bra bit under den för att köpa en ny stad, för att det ska vara lite extra trevligt att ta över en stad. :)
 
Stödjer verkligen detta! Det är inte kul att ha en tomt i en stad vars ägare är inaktiv. Det har jag nämligen erfarenhet av! =)
 
Yabu sa:
Senast inloggning av stadsägare låter rimligt tycker jag. Jag tycker att creditkostnaden bör ligga en bra bit under den för att köpa en ny stad, för att det ska vara lite extra trevligt att ta över en stad. :)

Jag ser faktiskt en låg kostnad som en negativ grej i återupplivande av en stad, då detta kan leda till ett oseriöst köp. Det kan lätt bli något "som man bara gör" bara för det var billigt och sedan så glöms staden bort ändå då köparen inte riktigt förstod uppgiften.

Jag tycker ett sänkt pris, men inte för billigt!

Jag skulle kunna betala mycket pengar bara för att få en stad under mina vingar :)
 
"Ordningsfråga", tappar föregående ägare rättigheterna till staden?
Får de nya ägarna ändra lite hur som helst, eller åligger det dom att behålla konceptet? osv osv...
 
Har du någon tidsplan för det här granis? Jag är extremt peppad på att ta över en stad! :D Jag och LosGinos paxar Gräddhyllan!
 
Kom på en idé för hur det ungefär skulle kunna fungera om eventuella stadsägare kommer tillbaka.

Om en stadsägare kommer tillbaka och verkligen inte vill ha ett samarbete med den nya ägaren skulle staten kunna återbetala avgiften för den nya ägaren. Eventuellt skulle den "återupplivaren" kanske kunna kräva credits eller någon tjänst för arbetet den gjort i staden?
 
Jag antar att admins försöker få tag i stadsägaren/ägarna först för att höra om de är med på det eller hellre låter staden dö än att någon annan tar över. Får man inget svar på en vecka eller så kan det räknas som ett ok, men om stadsägaren säger nej tycker jag att man ska respektera det.

För stadsägare som inte svarat och staden blivit utdelad och sen kommer tillbaka får man väl komma överens om nåt då, men ursprungliga stadsägare borde ju såklart ha mer rätt till staden.
 
Ett försök kan kanske vara då som Michaelo90 skrev att den som vill ta över en stad, bör vara 3st då tar kontakt med nuvarande stadsägare och får man då ett ok så ska det vidarebefodras till valfri admin så att vi får se själva.

Vad säger ni stadsägare?
 
ClowneN sa:
Ett försök kan kanske vara då som Michaelo90 skrev att den som vill ta över en stad, bör vara 3st då tar kontakt med nuvarande stadsägare och får man då ett ok så ska det vidarebefodras till valfri admin så att vi får se själva.

Vad säger ni stadsägare?

Är dock ingen stadsägare men jag tycker det låter bra. Och om det ska va någon avgift så måste den va liten, alt ingne.
 
LoneWolfX sa:
ClowneN sa:
Ett försök kan kanske vara då som Michaelo90 skrev att den som vill ta över en stad, bör vara 3st då tar kontakt med nuvarande stadsägare och får man då ett ok så ska det vidarebefodras till valfri admin så att vi får se själva.

Vad säger ni stadsägare?

Är dock ingen stadsägare men jag tycker det låter bra. Och om det ska va någon avgift så måste den va liten, alt ingne.
Nja, en viss avgift bör det nog vara, man måste visa att man är lite engagerad iaf. Sen borde det ju som granis sa vara billigare än att starta en ny stad. Vad tror ni om ca 3-5k?
 
Synd att detta ej blev verklighet :( Skulle gärna ta över/köpa/bevara Greveholm eftersom det bara sitter där utan invånare
 
Tillbaka
Topp