Status
Ej öppen för ytterligare svar.
GooseDot sa:
Liten snabb calculation;

//efter ca 70 dagar har man betalat 50% skatt


//om man räknar på (som det ser ut nu) att ingen tjänar nå pengar på dailys så kommer alla på servern som hade mer än 1000 c att få just 1000 c efter ungefär ett år. (39000 * 0,99^365 =~ 995,2)


Jag förstår varför alla klagar, det gör folk jämt när det blir svårare än vad de va innan, men blir det lättare är det ingen som klagar ;) , det jag vill också säga är att det blir ju svårare för alla att skaffa pengar (och privat skydd och städer) så blir ju sånna saker lite mer exklusiva :) .

Spel ska vara svåra, och jag gillar svåra "Challenges". Så jag kan ju ändast instämma i Barneys toner och säga; "Challenge accepted!" ;)
Håller med dig till fullo efter ett par dagar och din text :)
Lite "challenges" är alltid roligt och som du säger blir det ju exklusivare med städer och privatskydd :)
 
GooseDot sa:
och privat skydd och städer så blir ju sånna saker lite mer exklusiva :) .

Spel ska vara svåra, och jag gillar svåra "Challenges". Så jag kan ju ändast instämma i Barneys toner och säga; "Challenge accepted!" ;)
Lol fram tills nu har servern varit allt för att vara så enkelt som möjligt och bygga städer 24/7.
Och folk börjar gråta ifall en creeper skulle kunna spränga block :(

Det är INGET som är svårt på servern. Det patetiska är dock credit systemet... det är inget mmo vi spelar -.- heller spelar vi inte SimCity.
 
hamzta sa:
GooseDot sa:
och privat skydd och städer så blir ju sånna saker lite mer exklusiva :) .

Spel ska vara svåra, och jag gillar svåra "Challenges". Så jag kan ju ändast instämma i Barneys toner och säga; "Challenge accepted!" ;)
Lol fram tills nu har servern varit allt för att vara så enkelt som möjligt och bygga städer 24/7.
Och folk börjar gråta ifall en creeper skulle kunna spränga block :(

Det är INGET som är svårt på servern. Det patetiska är dock credit systemet... det är inget mmo vi spelar -.- heller spelar vi inte SimCity.
Jag tycker att det är roligare med mer än bara bygga. Jag är glad att jag hittde hit och valde servern för den hade massa roliga plugins, ink. iConomy. Credits ger mer känsla tycker jag, iaf.
 
niklaaas1998 sa:
hamzta sa:
GooseDot sa:
och privat skydd och städer så blir ju sånna saker lite mer exklusiva :) .

Spel ska vara svåra, och jag gillar svåra "Challenges". Så jag kan ju ändast instämma i Barneys toner och säga; "Challenge accepted!" ;)
Lol fram tills nu har servern varit allt för att vara så enkelt som möjligt och bygga städer 24/7.
Och folk börjar gråta ifall en creeper skulle kunna spränga block :(

Det är INGET som är svårt på servern. Det patetiska är dock credit systemet... det är inget mmo vi spelar -.- heller spelar vi inte SimCity.
Jag tycker att det är roligare med mer än bara bygga. Jag är glad att jag hittde hit och valde servern för den hade massa roliga plugins, ink. iConomy. Credits ger mer känsla tycker jag, iaf.

Vill instämma med att credits ger mer känsla åt multiplayer servern. Helt fantastiskt. Att det nu kommer auto-decay är bara ännu mer roligt, då nu creditsen nu kommer cirkulera en liten bit bättre.

OT: Jag har inte byggt någon stad, så vet inte hur det var innan den kom, eller när skatt för städer infördes. Men att den finns gör att det inte är "så enkelt som möjligt och bygga städer 24/7"... Få personer kan uppehålla en stad.

Och min synpunkt på ("Det patetiska är dock credit systemet... det är inget mmo vi spelar -.- heller spelar vi inte SimCity." - hamzta) är att om man inte vill ha något med credits och göra, pg dess SimCity känsla, då har man helt enkelt inget att göra med credits.
 
kittsforhitts sa:
Vill instämma med att credits ger mer känsla åt multiplayer servern. Helt fantastiskt. Att det nu kommer auto-decay är bara ännu mer roligt, då nu creditsen nu kommer cirkulera en liten bit bättre.

OT: Jag har inte byggt någon stad, så vet inte hur det var innan den kom, eller när skatt för städer infördes. Men att den finns gör att det inte är "så enkelt som möjligt och bygga städer 24/7"... Få personer kan uppehålla en stad.

Och min synpunkt på ("Det patetiska är dock credit systemet... det är inget mmo vi spelar -.- heller spelar vi inte SimCity." - hamzta) är att om man inte vill ha något med credits och göra, pg dess SimCity känsla, då har man helt enkelt inget att göra med credits.

Vill man inte ha nåt att göra med credits så hamnar man "utanför" det patetiska system som servern kör med just nu. Och då har man inte tillgång till de "exklusiva" items man kan köpa av staten, eller om man har lite av en viss sak så kan man inte byta till sig det genom items då folk är så upphetsade av credits.

Så man blir snarare intvingad till att hålla på med det störiga "daily" ala world of warcraft system servern kör med. Om man nu vill kunna skaffa sig X item som inte vanligtvis går, eller om man för tillfället inte kan lägga ner ett par timmar på att samla ihop det man söker.
Folk verkar sällan byta nu, var väldigt mycket sådant innan "iconomy" och det var BRA mycket bättre än systemet som körs nu.

Och ta en titt på kartan, finns rejält med städer, nästan alla dessa städer är övergivna, alltså folk har köpt lite tomter, och sedan dess inte rört deras tomter, och de tomma tomterna återstår som tomma. Och dess ägare får nåt knäppryck och ger upp.

Vet ni varför de är relativt övergivna? Det är pga credits systemet. Det kostar för mycket att köpa en tomt, speciellt för nya spelare, oj visst de får en tomt i Xtraville, yipeekiyay! Men sen då? Ska de behöva farma en massa dailies för att ha chansen att köpa en svindyr tomt i beneath? Svartlien? eller några av de andra städer? Fast iofs.. varför köper man ens en tomt egentligen? Visst skydd är fint, men det har man redan gratis i Xtraville, så jag ser inte poängen med de andra städer som konstant byggs.
Varför måste typ allt cirkulera kring credits? Och varför måste alla dessa städer se likadana ut? (Platta, med grid-vägar och tomter i X/X storlek) när de kan göra som i gamla staden, folk bara byggde på någon plats där det fanns plats och ingen hade ockuperat. Det fungerade ju relativt bra. Och inga fåniga regler heller! :D

Det är ingen dynamik i städerna, då alla ska vara så extremt jävla platta. Varför förstöra naturen? När ni kan göra någonting baserat runt naturens egna form? Ser så jävla fult ut dessutom med berg som är halverade pga att en stad ska ligga där..

Förövrigt så finns det mer för SMP än att just bygga... om nu bara godmode försvann samt all teleportation förutom genom portaler då.. och creepers exploderade samt orsakade skada, samt fler zombies etc spawnade så hade det varit mer av ett just... äventyr! Tänka sig!
Det är ju ett "Survival" spel, inte ett "Creative lets build city number 42" spel.
Survival är ju trotsallt IN ZE NAME OF ZE GAME!

Servern ska ju såklart vara någonting för allihop, men just nu är den mer för kidsen som skulle få hets och slänga tangentbordet rakt på skärmen ifall de skulle råka dö av en creeper alternativt zombie.. och sedan gråta en krokodiltår.
Och såklart, de som vill ha en förändring av servern blir ju såklart påhoppad av dess användare som trivs med det system som används för tillfället.
 
hamzta sa:
Vill man inte ha nåt att göra med credits så hamnar man "utanför" det patetiska system som servern kör med just nu. Och då har man inte tillgång till de "exklusiva" items man kan köpa av staten, eller om man har lite av en viss sak så kan man inte byta till sig det genom items då folk är så upphetsade av credits.

Så man blir snarare intvingad till att hålla på med det störiga "daily" ala world of warcraft system servern kör med. Om man nu vill kunna skaffa sig X item som inte vanligtvis går, eller om man för tillfället inte kan lägga ner ett par timmar på att samla ihop det man söker.
Folk verkar sällan byta nu, var väldigt mycket sådant innan "iconomy" och det var BRA mycket bättre än systemet som körs nu.

Och ta en titt på kartan, finns rejält med städer, nästan alla dessa städer är övergivna, alltså folk har köpt lite tomter, och sedan dess inte rört deras tomter, och de tomma tomterna återstår som tomma. Och dess ägare får nåt knäppryck och ger upp.

Vet ni varför de är relativt övergivna? Det är pga credits systemet. Det kostar för mycket att köpa en tomt, speciellt för nya spelare, oj visst de får en tomt i Xtraville, yipeekiyay! Men sen då? Ska de behöva farma en massa dailies för att ha chansen att köpa en svindyr tomt i beneath? Svartlien? eller några av de andra städer? Fast iofs.. varför köper man ens en tomt egentligen? Visst skydd är fint, men det har man redan gratis i Xtraville, så jag ser inte poängen med de andra städer som konstant byggs.
Varför måste typ allt cirkulera kring credits? Och varför måste alla dessa städer se likadana ut? (Platta, med grid-vägar och tomter i X/X storlek) när de kan göra som i gamla staden, folk bara byggde på någon plats där det fanns plats och ingen hade ockuperat. Det fungerade ju relativt bra. Och inga fåniga regler heller! :D

Det är ingen dynamik i städerna, då alla ska vara så extremt jävla platta. Varför förstöra naturen? När ni kan göra någonting baserat runt naturens egna form? Ser så jävla fult ut dessutom med berg som är halverade pga att en stad ska ligga där..

Förövrigt så finns det mer för SMP än att just bygga... om nu bara godmode försvann samt all teleportation förutom genom portaler då.. och creepers exploderade samt orsakade skada, samt fler zombies etc spawnade så hade det varit mer av ett just... äventyr! Tänka sig!
Det är ju ett "Survival" spel, inte ett "Creative lets build city number 42" spel.
Survival är ju trotsallt IN ZE NAME OF ZE GAME!

Servern ska ju såklart vara någonting för allihop, men just nu är den mer för kidsen som skulle få hets och slänga tangentbordet rakt på skärmen ifall de skulle råka dö av en creeper alternativt zombie.. och sedan gråta en krokodiltår.
Och såklart, de som vill ha en förändring av servern blir ju såklart påhoppad av dess användare som trivs med det system som används för tillfället.

Jag quotar det här inlägget men egentligen quotar jag allt du skrivit. Många saker är något vi kan justera och bli bättre på andra är totalt åt andra hållet än vad den här servern försöker vara.

Jag råder dig till att starta en egen server, och inrikta den på precis allt det där som DU anser viktigt. Eftersom du uppenbarligen inte passar in med sättet jag vill ha min server på och dessutom i din andra tråd skrev att du slutat spela här låser jag tråden för det kommer inte tillföra min server något jag är intresserad av.

Mer generella minecraftdiskussioner som VAD en server bör inrikta sig på diskuteras lämpligen på andra forum, inte det forum som är specifikt för en viss typ av server.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp