Arazand

Aktiv medlem
Vad är det som pågår?
Jag skulle relogga, men kommer inte in igen. minecraft.net är dött, har bara gamla launchern på denna datorn så inte testat nya.

Passande att ircn inte funkar för mig heller, därav tråden.
 
I princip alla felmeddelande vid logi, såväl till server som vid start av program, är pga Notchs authserver.

Vad många inte vet eller tänker på är att vid själva connect till servern görs en ny kontroll mot authservern, och det är alltså den som failar med bl.a. "bad login", "took too long" osv. Bara gnälla på @notch att han ska be någon som kan att drifta loginservrarna :~)
 
granis sa:
I princip alla felmeddelande vid logi, såväl till server som vid start av program, är pga Notchs authserver.

Vad många inte vet eller tänker på är att vid själva connect till servern görs en ny kontroll mot authservern, och det är alltså den som failar med bl.a. "bad login", "took too long" osv. Bara gnälla på @notch att han ska be någon som kan att drifta loginservrarna :~)

du skall bara veta vilken ramsa jag gav honnom i går kväll
 
Det är ganska illa att man inte kan komma in på servern om Minecrafts hemsida eller server krashar. Finns det inga sätt att komma runt detta?
 
Lootskin sa:
Det är ganska illa att man inte kan komma in på servern om Minecrafts hemsida eller server krashar. Finns det inga sätt att komma runt detta?

Nej, det är så för alla servrar. Du måste authorisera ditt konto varje gång du skall connecta till en server och för att göra detta behövs kontakt med Minecraft´s databas.
 
Lootskin sa:
Det är ganska illa att man inte kan komma in på servern om Minecrafts hemsida eller server krashar. Finns det inga sätt att komma runt detta?

Notch är medveten om detta problem och han jobbar för fullt på det.
I granis signatur så ser du hur Mojang arbetar på detta.
 
arrow-down.jpg
 
Tillbaka
Topp