myskoxe

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
Byxat minetracks, i en gammal tunnel i "oldspawn"..
Runt 20-30st kanske. Det hela hände 2011-01-08 17:20
 
Okej okej, fan jag gör ett försök.

Tunneln var som sagt gammal, jag antar att vid tidpunkten behövde jag spår eller liknande, tydligen var det ett väldigt bra drag av mig just då, trodde jag iaf. Är beredd att bekosta ägaren av tunneln för besväret samt be om ursäkt till dom inblandade.

Bättre kan jag inte, försöker spela på en annan server men man saknar alla filurer och mina bebyggelser :(
Fan, mina pengar :(
 
Tjo, om du läser tråden om Falk_502 så ser du "vårt" nya koncept för benådningar.

Så på villkoret att du återställer och håller dig från skumma texture-packs behöver du bara övertala två admins till.
 
myskoxe sa:
Tjo, om du läser tråden om Falk_502 så ser du "vårt" nya koncept för benådningar.

Så på villkoret att du återställer och håller dig från skumma texture-packs behöver du bara övertala två admins till.

Okej, tackar för att jag får en chans iaf.

RazzoO min avlägsna broder, hjälp en kvinna i nöd :lol: Nämen fan jag kan bättre, löjligt att rycka järnvägsspår.
Clownen, har du blivit admin ännu? ;D Nämen kan ni höra mitt skånska bräkande och kind of godkänna att jag får komma tillbaka?

mycket mums / bamsemums
 
Tycker den här sortens "brott" är mycket värre än då någon t.ex. tar lite sand från en pyramid mitt framför ögonen på folk.

I detta fallet är det ju medveten stöld medan sandexemplet uppenbarligen beror på att personen inte riktigt vet vad man får och inte får göra och skulle knappast göra något som leder till ban mitt på ljusa dagen om han/hon visste att det var fel.
 
Tycker att dessa benådingar har lag en ny lägre standard på servern, vilket jag personligen blir lite besviken på.
Serverns rykte är, eller var kanske jag skall säga, att endast ärliga spelare är välkommna.
Nu mera verkar det som om "brottslingarna" kan tjata sig till både en å två benådningar, även fast vid tidpunkten så var handlingen med ont uppsåt.
Servern fylls sakta men säkert med föredetta griefers och fuskare som ångrar sig.

Jag förstår att alla har en andra chans i livet, men personligen tycker jag inte det gäller folk som medvetet förstör och ljuger. Har man en gång sjunkit så lågt så har förtroendet blivit minimal, om förtroendet ens finns där.

Tänk på att beslut som tas nu märks inte förräns senare, och senare brukar oftast vara "för sent". :cool:
 
murzay sa:
We still like your cactusfarm :D

Största på marknaden :p

@zendog, jag har varit här ett tag och hjälpt lite folk med småsaker men kanske ändå bidragit till servern en liten smula (in my mind) och kanske kan jag då tycka att mitt fall kan överses en gång extra.
 
ZENdog sa:
Tycker att dessa benådingar har lag en ny lägre standard på servern, vilket jag personligen blir lite besviken på.
Serverns rykte är, eller var kanske jag skall säga, att endast ärliga spelare är välkommna.
Nu mera verkar det som om "brottslingarna" kan tjata sig till både en å två benådningar, även fast vid tidpunkten så var handlingen med ont uppsåt.
Servern fylls sakta men säkert med föredetta griefers och fuskare som ångrar sig.

Jag förstår att alla har en andra chans i livet, men personligen tycker jag inte det gäller folk som medvetet förstör och ljuger. Har man en gång sjunkit så lågt så har förtroendet blivit minimal, om förtroendet ens finns där.

Tänk på att beslut som tas nu märks inte förräns senare, och senare brukar oftast vara "för sent". :cool:

Jag håller inte med dig riktigt. Och jag vill gärna veta vem som blivit benådad 2 gånger.

Och ingen av de som fått en andra chans (labcent, Simpa89, dgltexas, skolden123, Falk_502, callefish, jacobsson) har mig veterligen blivit bannad igen.

Så antalet medlemmar 911 minus bannade 78 plus benådade 7 = totalt 840 spelare. 7 delat med 840, slutsats: Servern är till 0,833% fylld med "andra chansen"-spelare som inte har misskött sig igen.
 
Statistik spelar ingen roll här Myskoxe.
Min poäng är har du tillåtit någon som har öppet erkänt att han både fuskat och griefat, så har du nu sänkt ribban.
Detta medför att från och med nu idag, 2011-02-21, så kommer besluten inte längre att vara konsekventa när det gäller att förstöra eller fuska.
 
ZENdog sa:
Statistik spelar ingen roll här Myskoxe.
Min poäng är har du tillåtit någon som har öppet erkänt att han både fuskat och griefat, så har du nu sänkt ribban.
Detta medför att från och med nu idag, 2011-02-21, så kommer besluten inte längre att vara konsekventa när det gäller att förstöra eller fuska.

Statistik behövs för att bemöta dina påståenden om att servern fylls med griefers.

Och du har inte svarat på min fråga vem som benådats 2 gånger.

Och ditt datum borde vara från den första unbannen som genomfördes, eller hur?

Dock så är det nya systemet för unbann "säkrare" då det behövs minst tre admins för godkännande.

En annan väg man kan gå är ju att banna alla de som fått en andra chans direkt!
 
myskoxe sa:
Dock så är det nya systemet för unbann "säkrare" då det behövs minst tre admins för godkännande.


För att lugna mobben lite så infliker jag att vårt "tre admins"-system inte alls är satt i sten.
Det är något vi testar bara. Jag själv tycker att minimikraven för att kunna bli unbannad med det systemet är minst 1-2 veckors ban, rensat inventory, nollställda byggnader/kistinnehåll.

Det ska fan svida OM man nu får chansen att komma tillbaks, inte minst för att blidka de som aldrig gör ett övertramp på reglerna..
 
granis sa:
myskoxe sa:
Dock så är det nya systemet för unbann "säkrare" då det behövs minst tre admins för godkännande.


För att lugna mobben lite så infliker jag att vårt "tre admins"-system inte alls är satt i sten.
Det är något vi testar bara. Jag själv tycker att minimikraven för att kunna bli unbannad med det systemet är minst 1-2 veckors ban, rensat inventory, nollställda byggnader/kistinnehåll.

Det ska fan svida OM man nu får chansen att komma tillbaks, inte minst för att blidka de som aldrig gör ett övertramp på reglerna..

Och för att lugna granis lite så menar jag bara att det "systemet" inte är lika störkänsligt som när EN admin godkänner en comeback (och det har väl mest varit jag). Jag kanske är för snäll i det hänseendet.

HÄRMED AVSÄGER JAG MIG ALL RÄTT ATT BENÅDA ELLER VARA +1 I NÅGOT SOM HELST FALL. Inklusive detta!


edit: stavfel
 
I mina ögon ser det inte ut som att du blir unbannad Bamsemums. Vilket isåfall glädjer mig. Jag är helt o hållet på Zendogs sida. Jag hoppas verkligen inte att Xtralarge börjar unbanna folk.
 
Antingen så har man en strikt reglering där man inte unbannar en enda jävel, inte ens i enskilda fall, eller så har man som det verkar vara nu, någon sorts domstol som bestämmer i varje fall huruvida personen har stor chans att falla tillbaka i brottens banor. Själv tycker jag att INGEN ska få en andra chans från första början, men om ni nu har unbannat vissa personer så ska väl alla få en andra chans.

Slutsats: Har ni redan börjat vackla på reglerna så sätter ni antingen stopp för det här och nu eller ger Bamsemums en andra chans att visa vad han går för.
 
Jag tycker inte illa om bamsemums, och jag vill inte säga något mer om något annat han påstås ha gjort, som inte finns papper på, men de han har blivit bannad för (stöld/griefing) ska vara ganska hårt straff för, men bamsemums är i alla fall ärlig,
men jag lämnar ingen åsikt om han ska bli unbanad och jag tycker att admin ska döma bamsemums som vilken annan spelare som helst, för vad han gjort och inte efter vem han är. Punkt.
 
Tillbaka
Topp