Michaelo90

Känd medlem
Upptäckte idag att en av moddarna jag använder (säger inte vilken ifall att det inte är tillåtet) har en inbyggd cavemap i 1.7-versionen, så jag undrar om det är tillåtet att använda den.

Bilder:
cavemap.jpg

cavemap2.jpg


Om man kollar på första bilden så ser man att den inte visar att guldblocket är där, så den verkar inte visa mineraler. Det den verkar visa är var den finns grottor, lava, vatten och facklor (vanliga och redstone).

Edit: Den visar bara grottor med ljus i, dvs med lava eller facklor, så den går inte att hitta oupptäckta dungeons med.

Är det tillåtet att använda?
 
det jag testade när jag upptäkte den när jag var på mumble så ser man var lava och vatten ialla fall där jag har min gruva. dock ser man nog inte vilken nivå de är på lite synd att han har lagt in den funktionen då det är en mod som de flesta använder
 
Det finns problem med att stoppa spelare från att använda den kartanom den inte skulle vara tillåten. det blir som olaglig fildelning på nätet. :ugeek:
 
Om jag inte har fel för mig så finns det uppdatering som INTE har cavemap inlaggt just för att folk har gnällt över att dom blivit bannade från SMP servrar pga dessa. så ta och kolla forumtråden igen så hittar du nog en annan version :)

Och man kan oftast se vilka som använt dessa typerna av mods om man hittar deras gruvor och det är en hel del personer som HAR blivit bannade för det.
 
Snoogiloo sa:
Om jag inte har fel för mig så finns det uppdatering som INTE har cavemap inlaggt just för att folk har gnällt över att dom blivit bannade från SMP servrar pga dessa. så ta och kolla forumtråden igen så hittar du nog en annan version :)

Och man kan oftast se vilka som använt dessa typerna av mods om man hittar deras gruvor och det är en hel del personer som HAR blivit bannade för det.

de man ser hos vissa personers gruvor är ju att vissa tunnlar leder direkt till t.ex. diamant och sånt.
men de är xray mod. mer eller mindre ett fusk eftersom folk inte använder de i måtta när dom väl använder de.
brukar sluta med att någon besitter typ 4k diamonds :p
OT cavemap: ser inga problem med de, de är inte fusk att ha kartor... finns ju för groundlevel, tycker de är trevligt att de finns för caves också..
 
ponta_008 sa:
Snoogiloo sa:
Om jag inte har fel för mig så finns det uppdatering som INTE har cavemap inlaggt just för att folk har gnällt över att dom blivit bannade från SMP servrar pga dessa. så ta och kolla forumtråden igen så hittar du nog en annan version :)

Och man kan oftast se vilka som använt dessa typerna av mods om man hittar deras gruvor och det är en hel del personer som HAR blivit bannade för det.

de man ser hos vissa personers gruvor är ju att vissa tunnlar leder direkt till t.ex. diamant och sånt.
men de är xray mod. mer eller mindre ett fusk eftersom folk inte använder de i måtta när dom väl använder de.
brukar sluta med att någon besitter typ 4k diamonds :p
OT cavemap: ser inga problem med de, de är inte fusk att ha kartor... finns ju för groundlevel, tycker de är trevligt att de finns för caves också..

du kan använda cavemap på samma sätt som xray om man inte är helt dum i huvet :p man ser ju exakt på kartan var det finns så det är bara att gräva sig rakt dit.
 
Snoogiloo sa:
du kan använda cavemap på samma sätt som xray om man inte är helt dum i huvet :p man ser ju exakt på kartan var det finns så det är bara att gräva sig rakt dit.
Har cavemap mer ingående detaljering?
Ganska mörkt på dom där bilderna?

Enda jag tycker att man borde se direkt är formen på spawners.
Sålänge man inte kan få fram mineraler alltså.
 
Tillbaka
Topp