Tody_too

Medlem
Skulle man inte kunna göra det möjligt att köpa cocoa beans? Jag behöver stora mängder brun ull till ett bygge jag planerar :roll:
 
Bra fråga. Inte tänkt på, men det får jag väl göra. Hade iofs vart gött om det gick att köpa också
 
bumpar denna i hopp om att någon admin kan ge klarhet i om man kanske skulle kunna köpa cocoa beans av staten. Det verkar inte som att folk har så mycket brun ull att sälja.
 
Tody_too sa:
bumpar denna i hopp om att någon admin kan ge klarhet i om man kanske skulle kunna köpa cocoa beans av staten. Det verkar inte som att folk har så mycket brun ull att sälja.

Låter som en bra idé, ska se vad jag kan göra åt saken. :)
 
Vill verkligen inte vara tjatig. Men jag undrar bara om man kan få en e.t.a på bönorna av staten? Har ett byggprojekt på g som är mycket beroende av brun ull så nu står jag mest och trampar vatten :roll:
 
Min motivering till att jag skulle vilja kunna köpa bönor är för att jag ser ingen anledning till att det skall vara så svårt att få tag på just brun ull. Alla andra färger e ju inte så svåra att få tag på. Och mitt bygge kräver just brun.. Segt för mig kan man tycka :roll:.Men det blir väl roligare om man kan bygga med alla färger? :) . Priset har jag ingen aning om, det får någon visare bestämma
 
För att det ska gå lite snabbare får ni gärna komma med prisförslag och motivera lite.
Ha i åtanke att vi pratar om ett super-rare material och det vore taskigt att underminera de som har turen att faktiskt hitta beans..
 
Med tanke på att löv kostar en hel del skulle ju kakaobönor kostar typ 200 c per stack. :p Känns bra dyrt men det är inte precis meningen att staten ska vara första stället att gå till, då förstörs ju player handeln och då kan vi lika gärna ha gratis material till alla ala /give. :p
 
Men det finns ju knappt nån som har hittat några bönor. Jag har hittat två under min tid här och det färgar två ullbitar. Jag har ju redan samlat ihop ton med vit ull, vilket har tagit för evigt. Allt jag vill kunna göra är att färga den brun. 200 för en stack e väl lite dyrt. men om det är det som krävs så fine.
 
p90fores sa:
men man ska jag u kunna göra kakkor

Ja, placera wheat + cocoa beans + wheat på en rad i din workbench och du får en stack med 8 cookies. Helar dock bara 0.5 per kaka, så det är fasen inte värt det med tanke på hur ovanliga cocoa beans är.
 
Tillbaka
Topp