Pringlees sa:
SoreBeard sa:
Var jag som skrev fusk.
Fick det från att texten såg ut som ett. :)
Menar bara att det är bra att skriva ut vad man tipsar om så att dom som testar vet vad dom gör.

En del speltillverkare gillar inte alls olika "hack" och kan kicka på det. Även om det är oskyldigt och bara krashar den lokala klienten.

Vet, vi borde ha skrivit vad den gör. ^^

de va därför ja länkade till vad de gjorde.. ;)
 
Pringlees sa:
När man klistrar in den i spelet så ser det ut som ett item och spelet crashar om man klickar på den.

Antar att detta gäller alla som klickar på den.
Då skulle jag kalla det för grief. Om ni tycker det är jätteroligt att krascha andras spel så har ni inte på offentliga servrar att göra. Lek och utforska gärna sånt för att bli bättre kodare, men inte bland andra.

granis sa:
+1
 
nautori sa:
Pringlees sa:
När man klistrar in den i spelet så ser det ut som ett item och spelet crashar om man klickar på den.

Antar att detta gäller alla som klickar på den.
Då skulle jag kalla det för grief. Om ni tycker det är jätteroligt att krascha andras spel så har ni inte på offentliga servrar att göra. Lek och utforska gärna sånt för att bli bättre kodare, men inte bland andra.

Skickar man den i general channel på diablo så att 55 personer kraschar så får man ju skylla sig själv om man blir bannad. Själv så skickade jag den till kompisar som jag vet inte skulle bli arga och såg till att dem inte var mitt i ett game när jag skickade den.
 
Pringlees sa:
nautori sa:
Pringlees sa:
När man klistrar in den i spelet så ser det ut som ett item och spelet crashar om man klickar på den.

Antar att detta gäller alla som klickar på den.
Då skulle jag kalla det för grief. Om ni tycker det är jätteroligt att krascha andras spel så har ni inte på offentliga servrar att göra. Lek och utforska gärna sånt för att bli bättre kodare, men inte bland andra.

Skickar man den i general channel på diablo så att 55 personer kraschar så får man ju skylla sig själv om man blir bannad. Själv så skickade jag den till kompisar som jag vet inte skulle bli arga och såg till att dem inte var mitt i ett game när jag skickade den.

Känns fortfarande lite som att springa och dra ut sladden ur någon annans dator...
 
nautori sa:
Pringlees sa:
Skickar man den i general channel på diablo så att 55 personer kraschar så får man ju skylla sig själv om man blir bannad. Själv så skickade jag den till kompisar som jag vet inte skulle bli arga och såg till att dem inte var mitt i ett game när jag skickade den.

Känns fortfarande lite som att springa och dra ut sladden ur någon annans dator...

Jag tycker inte det eftersom spelet tar ca 40 sekunder att starta spelet igen. :)
Det är ju även upp till var och en hur dem vill använda koden som länkar till ett item som inte existerar och som får ens klient att krascha om man klickar på den.

Blizzard borde ju kunna fixa "problemet" väldigt enkelt antingen så att det inte går att klicka på den eller så att det inte funkar att länka till items som inte finns.
 
Pringlees sa:
SoreBeard sa:
Dock så kan man säga att sättet som det presenterades på här var en fälla.

Jo, vi borde ha skrivit vad den gjorde, Men tack till Sloud som länkade till en sida där det stod vad den gjorde.

Tycker fortfarande att det är ett ruttet beteende att försöka luras och djävlas.
Tror inte en sekund på att det inte är 100% ofarligt att krascha någons klient.

Pringlees sa:
Jag tycker inte det eftersom spelet tar ca 40 sekunder att starta spelet igen. :)
Det är ju även upp till var och en hur dem vill använda koden som länkar till ett item som inte existerar och som får ens klient att krascha om man klickar på den.

Så om jag länkar ett virus till dig så blir du inte sur?
Eftersom det är ju upp till dig om du vill ha viruset eller inte.

Har du en snabb dator så tar det bara 1 minut att starta om efter att sladden dragits ur också, inte går man och drar ut dem för det...
 
nautori sa:
Tycker fortfarande att det är ett ruttet beteende att försöka luras och djävlas.
Tror inte en sekund på att det inte är 100% ofarligt att krascha någons klient.

Det kommer alltid att finnas folk som inte har samma humor som dig.

nautori sa:
Så om jag länkar ett virus till dig så blir du inte sur?
Eftersom det är ju upp till dig om du vill ha viruset eller inte.

Du förstår ju inte... Jag skulle aldrig länka den till någon jag inte känner.. dok en kompis som man känt i 5 år (Kompisar jag vet skulle skratta) måste man ju få skämta lite med? Visst det finns ruttna skämt och alla har olika humor. Plus att det är VÄLDIGT stor skillnad på virus som kan ta timmar att få bort och att bara starta om spelet.

nautori sa:
Har du en snabb dator så tar det bara 1 minut att starta om efter att sladden dragits ur också, inte går man och drar ut dem för det...

Självklart att det är taskigt att dra ur någons kabel. Tycker du överdriver :3
Det ända jag ser att vi gjorde fel här var att inte skriva vad koden gjorde.
 
ThreadDirection.jpg
 
Pringlees sa:
Du förstår ju inte... Jag skulle aldrig länka den till någon jag inte känner.. dok en kompis som man känt i 5 år (Kompisar jag vet skulle skratta) måste man ju få skämta lite med? Visst det finns ruttna skämt och alla har olika humor. Plus att det är VÄLDIGT stor skillnad på virus som kan ta timmar att få bort och att bara starta om spelet.
Känner inte dig sådär värst mycket. Inte den som postade första heller...

Men ja, skriv gärna in vad stuff är när det är på ett forum fyllt med folk man inte känner/kanske inte är så datorvana.

Sen har du själv vidhållit urspårningen ganska hårt Pringlees. :p

Undras om jag lyckas få tid att testa Diablo 3 om två veckor när min semester börjar... :ugeek:
 
Pringlees sa:
Plus att det är VÄLDIGT stor skillnad på virus som kan ta timmar att få bort och att bara starta om spelet.

Jag håller inte med riktigt där. Vad sägs om du laddar ner ett slags troll-program här och nu va? Det ska tvinga dig att starta om spelet vid jämna mellanrum, men när du väl har startat om spelet försvinner programmet.
Fast äsch, ladda ner det igen vet jag. Och fullfölj processen. Upprepa scenariot så ofta du kan bara. För jag menar, vi kan alltid trösta oss med tanken "det är fortfarande inget virus som jag måste spendera timmar att få ta bort".

Oavsett om viruset är grovt eller enkelt, ingen gillar det. Dessutom ser vi hur folk reagerar här nu, du är den enda som säger emot, men det är otroligt vanligt att den ansvarige vill inte acceptera sitt fel.
Hade det varit jag som skickat länken, så hade du betett dig precis som de övriga. Din humor må vara ruttet, men det finns paranoida datoranvändare där ute som tror en massa, som t.ex. nästa dag är datorn 3 sekunder långsammare med att starta upp sig och personen i fråga tror automatiskt att datorn kommer dö inom kort, p.g.a. den är så fullproppad med all tänkbara virus, och förtvivlar sig över att ha klickat på din länk överhuvudtaget. Det är en otrolig obehaglig känsla.

Kom bara ihåg att dessa som delar sina åsikter med dig i tråden gör det inte för att korsfästa dig. Man tror bara att du skulle lära dig bättre i framtiden om du förstod konsekvenserna.
 
Tillbaka
Topp