Förstår inte tjusningen i att horda massor av pengar. Varför inte låta pengarna arbeta istället? :p
Gör ett fetingprojekt och ta in folk som hackar och bygger... osv.
Som det är nu så verkar pengarna ligga hos ett fåtal som bara vill vara på top5 och inte använda pengarna till något. :p
 
SoreBeard sa:
Förstår inte tjusningen i att horda massor av pengar. Varför inte låta pengarna arbeta istället? :p
Gör ett fetingprojekt och ta in folk som hackar och bygger... osv.
Som det är nu så verkar pengarna ligga hos ett fåtal som bara vill vara på top5 och inte använda pengarna till något. :p

Helt rätt! Håller med till 100% :)
 
SoreBeard sa:
Förstår inte tjusningen i att horda massor av pengar. Varför inte låta pengarna arbeta istället? :p
Gör ett fetingprojekt och ta in folk som hackar och bygger... osv.
Som det är nu så verkar pengarna ligga hos ett fåtal som bara vill vara på top5 och inte använda pengarna till något. :p

Det är inte så jäkla lätt att göra av med pengarna.
Det är ju inte så att jag samlar pengar för att ha dem på hög, vilket många säkert tror. Sen finns det ju vissa (eller mest en) som skryter om sin rikedom, men jag är inte en av dem.
Jag har gjort olika saker för att spendera pengar, t.ex gett pengar till andra, kört en massa /sol, köpt tomter.
Dessutom vill jag inte ha en massa randomfolk som kommer till mina projekt och hugger. Vi har tyvärr haft alldeles för mycket problem med folk som inte förstår var gränserna går, för att jag ska känna mig säker med det...

Jag kan tänka mig att köpa extrawarp, extra /home, betala för att Charming ska få en marknad, ett till privatskydd osv.
 
Jag försöker göra av med dom credits jag har, är delägare i 2 städer, har privatskydd så vad mer kan jag slösa credits på? :D Bygga/hugga/mina gör jag själv då jag tycker det är kul så det betalar jag inte för :)
 
ClowneN sa:
Jag försöker göra av med dom credits jag har, är delägare i 2 städer, har privatskydd så vad mer kan jag slösa credits på? :D Bygga/hugga/mina gör jag själv då jag tycker det är kul så det betalar jag inte för :)

+1
:)
 
Jag har en lösning. visst, nu vet jag att dom som blir bannade är oftast spelare som bara lirat en vecka. MEN, tycker vi borde införa BÖTER så när man får sin första tillsägelse blir det en böteslapp på 200c. vilket sätter spelaren i -200 direkt oavsett tidigare ekonomi. och eventuella bann på äldre spelare ska få ens lite tyngre böter + reparation av skador?
 
Grazpop sa:
Jag har en lösning. visst, nu vet jag att dom som blir bannade är oftast spelare som bara lirat en vecka. MEN, tycker vi borde införa BÖTER så när man får sin första tillsägelse blir det en böteslapp på 200c. vilket sätter spelaren i -200 direkt oavsett tidigare ekonomi. och eventuella bann på äldre spelare ska få ens lite tyngre böter + reparation av skador?
Enda problemet är att en griefer troligast inte har ägnat sig åt att skaffa ihop credits, och om hen inte har det och helt plötsligt ligger på minus så ökar risken att nästa företeelse är så mycket större.
I alla fall är det så jag ser risken med planen.
Alternativt att man lätt kan köpa sig griefchanser bara genom att skaffat ihop lite credits.
Dock så borde kanske bannades stålar tillfalla staten på en gång, och om spelaren på något vis kommer åter så behåller staten större delen av pengarna som en slags straffskatt?
 
Bannade spelares credits faller tillbaka till staten och om dom mot förmodan skulle bli unbannade så ska dom absolut inte ha tillbaka en enda credits. Dom får börja om på 0, utan items, utan credits ja utan något alls helt enkelt.
 
ClowneN sa:
Bannade spelares credits faller tillbaka till staten och om dom mot förmodan skulle bli unbannade så ska dom absolut inte ha tillbaka en enda credits. Dom får börja om på 0, utan items, utan credits ja utan något alls helt enkelt.
+1
me like.
 
Nån har säkert redan sagt det, men jag skulle vilja kunna köpa flera /home för credits. Jag skulle lätt betala 1000c per extra /home.
 
OriginalMadman sa:
Michaelo90 sa:
Nån har säkert redan sagt det, men jag skulle vilja kunna köpa flera /home för credits. Jag skulle lätt betala 1000c per extra /home.

Dito igen - kanske det jag helst skulle vilja ha just nu.

Vill bara få ut min synpunkt på att detta är något jag tror kan försämra servern. Folk kommer främst att /warpa (home,vip,work,+isf nya) över hela världen istället för att ta sig tiden att springa, gear'a upp för en utflykt till bortre änden av världen, eller att använda en minecart/boat.

Personligen tycker jag det redan är på gränsen med 3st. Men ifall mycket folk vill så tror jag att det kanske kan funka med en till, men isåfall inte en för 1000credits utan istället ett högre pris så att folket med de högre credit samlingarna har något att investera i.. Så kanske för, låt oss säga, 4000+ credits så får man sin 4:e personliga. För de som inte har råd att investera i sin 4e så har de ett mål utöver stad, privatskydd - att spara till. Och 3st extra warps bör vara mer än nog tills dess.

Men men, ville bara påpeka min synpunkt. Jag kanske är den enda som tycker såhär :). Hur det än blir så hoppas jag att det kommer fram en bra lösning till ekonomin, ska klura själv på förslag.

(Hoppas jag inte sagt något dumt nu, ska gå och lägga mig :), god natt xtrare.)
 
Låg och drömde inatt och tro det eller ej fick en uppenbarelse angående ekonomifrågan på servern. Tanken på en förmögenhetskatt känns som att den finns för att mjölka ut c ifrån spelare som slutat spela utan bann. Men ändå behöver det komma in c till staten för att skapa ett ekonomiskt flyt. Då kom jag på tanken!

Förändringar:
1. Förmögenhetskatt skall betalas av spelare som inte varit inloggade på 2 veckor.
2. En dailyskatt!
*Granis höjer dailyn till 216c/dagen
* och en 8% skatt på (x) antal tjänade c per dag. och att den skatten dras vid en viss tidpunkt tex. 23.59 varje dag

(Det var den viktiga biten, Här under kommer bara ett annat förslag)
En ny xtraville stad med större tomter, egen marknad, eget stadshus och en tomt skatt på 20c i veckan? En stad för dem som donerat, lite mer lyxigt och stilat. snyggare gator med gatlysen, kanske att staden är mer byggd/planerad runt stadshuset och marknaden?

Tack för mig!
// Grazpop "3 tears"
 
Grazpop sa:
Låg och drömde inatt och tro det eller ej fick en uppenbarelse angående ekonomifrågan på servern. Tanken på en förmögenhetskatt känns som att den finns för att mjölka ut c ifrån spelare som slutat spela utan bann. Men ändå behöver det komma in c till staten för att skapa ett ekonomiskt flyt. Då kom jag på tanken!

Förändringar:
1. Förmögenhetskatt skall betalas av spelare som inte varit inloggade på 2 veckor.
2. En dailyskatt!
*Granis höjer dailyn till 216c/dagen
* och en 8% skatt på (x) antal tjänade c per dag. och att den skatten dras vid en viss tidpunkt tex. 23.59 varje dag

(Det var den viktiga biten, Här under kommer bara ett annat förslag)
En ny xtraville stad med större tomter, egen marknad, eget stadshus och en tomt skatt på 20c i veckan? En stad för dem som donerat, lite mer lyxigt och stilat. snyggare gator med gatlysen, kanske att staden är mer byggd/planerad runt stadshuset och marknaden?

Tack för mig!
// Grazpop "3 tears"

jag kan bara säga att .. jag håller med helt och hållet.. låter som ett väldigt genomtänkt förslag och det är ett väldigt trevligt sådant också för att kunna få rulians på c och för att folk ska få mer sug att spela (och även donera) :)
 
Tillbaka
Topp