granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Failade att upprätthålla sunt förnuft samt regel 2 / 8.
 

Bilagor

  • Elaktomte.PNG
    Elaktomte.PNG
    14,8 KB · Visningar: 866
Hej,

Nu vill jag inte direkt lägga mig i för det är egentligen inte min ensak vad folk gör med sina minecraft accounts eller vad följden av deras handlingar blir.
Men det är så att jag känner personen i fråga och tänkte därför fråga lite saker.

Jag börjar med att säga att jag inser vilket fel han har gjort och är inte därför jag skriver nu.
Däremot tycker jag att det kan vara bra att i fall som dessa att ge personen en varning och en uppmaning om att omedelbart byta skin innan ban.
Varningen kan t.ex lyda:
Vi anser att det skin du använder är stötande och du bör genast byta.
Gör du inte detta så är det en permanent ban som gäller.


Detta skriver jag för att vi alla kan göra onödiga fel utan att mena illa och kan ibland förtjäna en andra chans. (Dock inte utan konsekvens, en sista chans är en sista chans)
Alltså har man tillfälle att rätta till det man gjort fel om det inte var uppenbart avsiktligt att göra någon annan illa på ett eller annat sätt.

Jag har full förståelse för att unbans är högst osannolika men tycker att detta kan vara något att möjligtvis ha en tanke på. :)
Tack för eran tid och erat tålamod för oss spelare!


Edit I övrigt:
Jag känner personen IRL, han har inga rassistika avsikter (dock väldigt speciell humor) och jag tycker han sköter sig bra i övrigt.
Detta är ingen ursäkt till vad som har hänt men jag hänvisar till det jag skrivit ovan.
Jag tänker inte "utkämpa andras krig" utan om Elaktomte känner som jag och inte gjorde det för att vara taskig mot andra, och vill ha en andra chans så får han höra av sig själv. :p
Jag har ställt de frågor som jag ville ställa :)

Tack igen för eran tid. :)
 
Vi tillämpar faktiskt varningar i många fall, då får personen kanske en vecka på sig att ordna det eller så.

När det gäller hitlerskin så är det min bedömning att en person med sådant dåligt omdöme inte är välkommen här, och därför gav jag inte heller någon varning.

Kan tyckas hårt men jag tycker att lite sunt förnuft får man för bövelen ha själv :ugeek:
 
Inte undra på att man inte kommer in. Kommer tillbaka efter julfirandet, så kommer jag inte in. Jag kan säga att jag inte är nazist (tvärtom, jag är så vänster man kan bli), men jag lånade ut mitt account till storebrorsan då han ville lana minecraft med sina kompisar. Jag spelar inte så ofta så jag har inte varit inne och sett att jag hade självaste Hitler som skin.

Jag vill passa på att be om ursäkt för att saker blev som dom blev och problemet är fixat.
Ber tusen ggr om ursäkt.

// Christian Fagerholm
 
Vare sig du lånade ut ditt konto till brorsan eller ej så är det du som är ansvarig för vad som händer med kontot. Bra att du ber om ursäkt men ban kvarstår.
 
Tycker det är anständingt av dig att be om ursäkt.
Men det som skulle vara anständigare är att din bror ber om ursäkt då det är han som har orsakat din ban.

Att man har en bror som är lite högerextrem är inget kul alls, och tyvärr kan man inte heller säga "han gjorde det för skojjs skull" eftersom hitler och allt vad den biten innebär är liksom inget att skämta om.
Det är föräldrarnas jobb att se till att man förstår vad som är rätt och fel i tidig ålder, och att säga "sig heil" på stan eller använda ett hitlerskin i minecraft är det ingen skillnad på.

Tycker att du borde snacka med din bror och be han att tänka om lite, om inte för honom, så för din familj, då det är dom som i slutändan får skämmas. :cry:

Tycker att bannen är det minsta du ska bry dig om, utan istället tala lite vett och etikett med din bror.
 
jag förväntar mig inte att bannen försvinner, även om det känns surt. Men jag ville iaf förklara mig.

Det sög lite, men så är det.

ha det

// Christian Fagerholm
 
Tillbaka
Topp