bazizten

Ny medlem
Hej!

Jag är ganska ny på detta spel. När jag börjar spela brukar det flyta på men efter 1 minut typ så börjar det sega riiiiiiiktigt mycket. Typ så mycket att det motsvarat 0,02 i fps. Med andra ord så blir det fullständigt omöjligt att spela.

Är det någon som känner till det här problemet?

mvh Mattias
 
Kan det vara så att minecrafts grafikinställningar är högre satta än vad grafikkortet (interna grafikkortet) klarar av...och om det är så, så skulle jag rekomendera dig till att sänka grafikinställningarna.

Allternativ 2: prova med att updatera din java, så att du sitter med senaste versionen.

Allternativ 3: uppdatera din mjukvara till datorns hårdvara; d.v.s. bios, catsalyst/dyligt, etc.

Hör av dig igen om felet kvarstår
 
Hej! Kan du posta dina system-specs? Hjälper till med att identifiera problemet.
Hur klarar din dator av annat då som t.ex. surfa på nätet?
Låter skumt... Men prova det DiePrinzen föreslog. ;)
Eller har du andra processer eller program som använder av datorns resurser samtidigt? Du kan också prova att köra en Virus och Malware scan. Om din dator är infekterad kan virus använda otroligt mycket av datorns resurser! :?
 
Hej och tack för tipsen.

Det var java som inte var up to date och rent av fel version. (32bits istället för 64bits)

Glömde tacka när jag fick rätt på det men jag gör det nu. Tack :)
 
Tillbaka
Topp