Niclainz

Medlem
Sen jag byggt ihop min nya dator för en månad sen har Mozilla Firefox fryst för mig hela tiden. Den fryser med några minuters mellanrum oavsett sida jag besöker. Har provat att ominstallera, stänga av/avinstallerat samtliga tillägg och köra i felsäkert läge. Men inget av detta har hjälpts. Kan tillägga att Firefox även hänger sig i felsäkert läge.

När Firefox hänger sig är helt slumpat, kan vara en sida som varit uppe länge i bakgrunden och när jag klickar i webbläsaren hänger den sig i några sekunder. Eller när jag läser på en hemsida och ska skrolla neråt.

Kör just nu Chrome tills problemet är löst. Jag håller på att googla efter en lösning men tänkte även höra här om någon har förslag eller vet vad som kan vara fel.

EDIT: Glömde det viktigaste, säga vilken version jag kör. Jag körde innan 6:an man uppgraderade till 7:an för några dagar sedan (vilket inte har hjälpts).
 
Jag har precis samma problem, och vet på rak arm minst 3st till som också har det. Gemensamt för alla är: random, 7:an.

Antar att det kan vara nån vanlig plugin, t.ex. flash eller adblock, eller så kanske det rent utav är Firefox som gått ned sig. :(
 
Firefox HAR gått ner sig, de känner man jämfört med några äldre versioner, och senaste.
Men flash strular EXTREMT mycket för mig på båda datorerna, så de kan vara en orsak också. :/
 
Hur många av er kör med win7/vista?
Jag kör med XP (Yes, i am that awesome) och det fryser aldrig för mig, har även adblock och andra möjligen större tillägg.
 
Jag kör på windows 7 x64, men jag har lite plugins som typ adblock, siteadvisor och några till.
 
Firefox 6 och 7 på två olika w7x86 datorer, säkert ett tjugotal stora plugins och några små, fryser aldrig, men de går onödigt tung (med och utan plugins)
Men fortfarande MYYYYYCKET snabbare än IE anyversion.
chrome tar sig in på en stadig andraplats men har sämre stöd för de funktionerna jag vill att mina plugins ska innehålla.

förövrigt:
provat starta firefox bak-kompatibelt med andra operativsystem (exempelvis XP eller vista?)
byt till chrome, otroligt stadigt andraalternativ =)
 
Sitter på x64 windows7, ny dator sen en månad tbx.

Runt minst 8 timmar varje dag står min dator på och 90% av tiden Firefox 7.0.1 igång - där jag har allt från 15-45~ flikar öppna med allt möjligt på dom, dvs filmer, flash saker osv..

Mitt firefox har aldrig hängt sig eller klyddat sen jag skaffa en ny dator, för ett par veckor sedan.
Firefox är också väldigt snabbt för mig. Dock har jag upplevt att somliga få bilder vägrar att ladda upp, som däremot funkar fint att visas i IE. Men det är väldigt, väldigt få.

Har 10st Insticksmoduler och inga Tillägg.
 
Kör W7x64 och alltid senaste FF, aldrig upplevt att det skulle låsa sig eller frysa. Tillägg som körs är ett flik-addon för att kunna ha multipla rader flikar, ett bildtjuvaraddon för att smidigt kunna sno bilder man gillar :p samt givetvis mouse gestures. Enda problemet är att jag får starta om firefox med jämna mellanrum eftersom fliken med bild-rss-feeden stjäl fruktansvärt mkt minne utan att lämna tillbaka det, så får starta om FF en gång i veckan typ...

Kör även FF i min MBA med OSX S-L och aldrig upplevt fryslagg där heller.
 
Jag har nu kört Firefox i kompatibelt läge för Windows Xp SP3 ett tag nu utan att Firefox har hängt sig. Har inte heller hittat någon lösning på internet.
 
Tillbaka
Topp