Tsukanai

Medlem
Hallå kamrater!

Jag har en idé som jag burit på en längre tid om en flytande ö med en stad och diverse annat mysigt på, allt från höga torn till "vanliga" hus.

Jag är inte speciellt erfaren av sådana här stora byggen, men det är därför detta enbart är ett "bollplank" så att jag förhoppningsvis kan få reda på mer vad jag bör tänka på!

I nuläget är det jag och Vancent_Kung som är intresserade av att dra igång detta, som ska vara en stad i regelrätt mening. Eventuell expansion av staden sker i form utav en syster-ö!

Länkar lite bilder för inspiration! I övrigt sökes idéer, folk som är villiga att hjälpa till, ris eller ros, etc!

floating-island.jpg

___background_practice___floating_island____by_kurama_chan-d50csqn.jpg

chrono_trigger_magus_schala_zeal_floating_island_janus_desktop_1680x1050_hd-wallpaper-659203.png

1280x720_Flying%20Gravity%20Hover%20Floating%20Island.jpg
 
Jag skulle nog vilja vara med, har en del C som skulle kunna användas för den (annars tar ju staten allt) tycker även att det är en intressant idé :)
 
Om det är seriöst så står jag gärna med en del c.
Kommer däremot antagligen inte bygga speciellt mycket då minecraft hamnat på sidan av gta/irl för tillfället.
 
För att kunna presentera en stadsansökan med bra underlag så skulle jag vilja veta hur mycket de olika personerna är villiga att bistå med i form av C, Jag kommer att kunna skjuta till 2000C och en majoritet av byggandet.

Vi behöver även en stadsägare till, för nuvarande är det jag och Vancent_Kung som är delaktiga i dessa poster.

Nautori och övriga som undrar, Ja det är seriöst.. kanske på snudden till överseriöst :)

Känns betryggande att huvuddelen kommer vara dirt :cool:
 
Intressant projekt, antar att det ska vara tjock mark som på bilden och inte ett eller några få lager jord/bara gatunät som tidigare flygande städer har varit?

Om det blir som på bilderna med en stor ö med slott i mitten och hus runt så kanske jag är intresserad, ska fundera lite :)
 
Ja det kommer se ut ungefär som bilderna är tanken, som ett upp och nedvänt berg.

Det kommer finnas plats för t.ex förråd i kärnan av själva ön, o tanken är att tomterna inte ska vara symmetriska med varandra, det ska vara mer separerade platser. Slottet återstår att se hur det blir med den saken!
 
Det hade varit najs om de köpbara tomterna flög runt den stora ön med hängbroar kopplade emellan. Så när man köper en tomt får man en liten ö att designa.
 
DdreazZ sa:
Det hade varit najs om de köpbara tomterna flög runt den stora ön med hängbroar kopplade emellan. Så när man köper en tomt får man en liten ö att designa.

Det är absolut ett alternativ.. det är redan tänkt att tomterna ska vara separerade från varandra, även via höjd, om någon vill ha en ö-tomt så kanske man kan göra så att man anmäler intresse och betalar, så bygger vi den :) Detta är dock ett väldigt sent skede isf.

Förresten admins, hur många av er är aktiva numer?
 
det där med dirt och basmaterial är inga problem som shiibby påpekade. det är inget som behöver doneras det löser jag. däremot om det skall in avancerade och dyra material i bilden... det är en annan fråga. jag har tex en faslig massa obsidian att bryta i min källare det enda besväret är ju att det tar 7 svåra år att få loss skiten.
 
Jag skulle kunna vara stadsägare, har ca: 3000c för tillfället.

Skulle även kunna fixa en hel del iron blocks!

Tycker att det är en kul idé, kommer det byggas över vatten, och hur högt upp kommer den vara? :)
 
HippieMarcus sa:
Jag skulle kunna vara stadsägare, har ca: 3000c för tillfället.

Skulle även kunna fixa en hel del iron blocks!

Tycker att det är en kul idé, kommer det byggas över vatten, och hur högt upp kommer den vara? :)

Vad bra! :)

Ön kommer byggas över vatten av utrymmesskäl, men väldigt platt mark kan vara under en del av den!

Tanken är att den ska vara så högt upp som möjligt utan att förstöra;

1. Utseendet/känslan när man tittar upp på den

2. Förhindra att man inte kan bygga höga byggnader på den

Hoppas det var svar nog på dina frågor :)
 
Jag vill gärna vara med som stadsägare, om det inte gör nåt att jag är borta några veckor efter att Assassins creed 4 släpps till pc den 21:e november.

Har massor av jord och annat material, har 2000c just nu så kommer ha råd med min andel.



En lagom höjd på stan kanske kan vara runt block 100-150 på ovansidan?
 
Tillbaka
Topp