niklaaas1998

Känd medlem
Hejsan! Eftersom jag är sämst på att göra flygplan så vill jag & Lagunen anordna en tävling i Creative. Den går ut på att du ska bygga ett flygplan, sen får medlemmarna på servern rösta på vilken som är bäst och den medlemmen får göra flygplanen till Lagunens flygplats!

Så,

Hur stort?
Ja, flygplan är ganska stora, och det beror hur många som tänker vara med. Så ni admins får välja ut ett område, men det måste vara i den platta delen. Kanske 3-500 bloch åt varje håll? :3

Var?
Den plana delen.

Extra
Vi vill gärna ha en /warp flygplan dit (behöver inte vara /warp flygplan).

Tack,
Niklas & Lagunen
 
Tider och datum för tävling?
Fyll på med lite mer info så fixar vi en yta att köra detta på :cool:

Dock antar jag att detta är en strikt flygplanstävling och inte något "fullfjädrat" bygge, dvs efter tävlingens slut så tar vi bort bidragen?

(ska det vara något permanent så vill jag ha lite noggrannare planering :ugeek:)
 
granis sa:
Tider och datum för tävling?
Fyll på med lite mer info så fixar vi en yta att köra detta på :cool:

Dock antar jag att detta är en strikt flygplanstävling och inte något "fullfjädrat" bygge, dvs efter tävlingens slut så tar vi bort bidragen?

(ska det vara något permanent så vill jag ha lite noggrannare planering :ugeek:)

Aha okej. Ja, du har rätt. Efter tävlingen tar vi bort bidragen så dem inte står där och skräpar bara :)

Alltså ytan ska vara i den plana delen, det har du nog förstått. Jag beräknar en tomt till 70 lång och 55 bred. Flygplan är inte små.. :) Sen beror det på hur många som vill vara med också. 20 st kanske? Området skulle då blir ca 360 långt och ca 240 brett.

Bild som förklarar det:
flygplanstavling.png


Datum tänker jag att den startar den 9/6 och slutar ca en månad efter (om deltagare har kommit :p) Sen är det röstning i ca. 2 veckor och sen presenteras vinnarna. Efter det kan de tas bort.

Hoppas detta blev bra :)
 
Aha, ja då kan det ju kanske vara kul att delta.
Ska bara bli klar med nuvarande tävlingshus inredning.. :p
 
Hoppas det är byggmästarens tolkning på hur ett flygplan ser ut i minecraft som gäller.. :)
 
Tillbaka
Topp