niklaaas1998

Känd medlem
Hej folks!

Nu har jag bestämt mig för att börja göra Lagunens flygplats, och jag & Munken94 har gjort för ett par månader sen designen för den. Här följer bilder:

20120602235742mini.png

Utsidan

20120602235752mini.png

Insidan

Som ni ser behöver vi i Lagunen ganska mycket wool, glas och stone slabs. Kan du tänka dig att skänka det så vore det super! Du får såklart hamna på "Tack till" listan :)

Vi i Lagunen planerar också att försöka fixa lite "Lagun Landa Stad" tomter och de tomter vi har ska vi försöka piffa upp lite :ugeek:

Mer detaljerat vad vi behöver:

Stone slab
Hela golvet ska vara gjort av det, så det behövs så mycket vi kan få tag på

Vit ull
Sett bilderna? Väggar, tak, flygplan - allt ska ha ull. Vi samlar som tokar men vi behöver mer! Mycket ull! Kom ihåg! Du kan göra ull från strings, 4 strings = 1 ull!

Färgad ull
Flygplan är inte helt vita, så lite färgad ull behöver vi. Färg spelar ingen roll.

Glas
Glas behöver vi inte super mycket av, men lite går åt för de stora fönsterna.

Svart Ull
En flygplats behöver Runways, eller?

Obs! Vill ni inte skänka bort det kan vi betala, men vi har inte så mycket pengar :)


Uppdatering - ritningar

ritning2.png

Sidans ritning

ritning1.png

Takets ritning/golvets

Vill ni hjälpa till går det bra, bara fråga Niklas!
Vi har ett litet lager där vi förvarar allt vi ska använda :)

Men tack för mig,
Niklas
 
Sådär! Nu har jag fixat nästan 7K stone slabs och 10K strings! hoppas de kommer till väl användning! ;)
 
Vi håller på med utgrävning just nu, och sen när det är klart ska vi ha en tävling. Alla får bygga ett flygplan och den som ett par medlemmar i en jury tycker är bäst får bygga flygplanen :)

En till grej, vi behöver gärna Inc Sacks/black wool för Runways. Vi har 1 dubbellåda med vit ull men inge svart ull :)
 
Skaffa två får och färga dem svarta. Spamklippa de sedan, de lär få ull tillbaka när de äter gräs och de förblir svarta tills ni färgar om dem.

Tappar du tålamodet kan du göra följande:
- Använd bone meal på gräsmattan för att plantera långa gräs, dessa attraherar fårens aptit nästan ständigt. Fåren får deras ull tillbaka när de äter både korta eller långa gräs.
Para dessa två fåren (mata de båda wheat, så att hjärtan bubblar för de båda), för att föröka dem, lamm kan man också skörda ull från, och det funkar alldeles detsamma för dem - de äter gräs för att återfå ull.

Det bör ge er en häftig summa av svarta ull på korttid.
(Skrev det lite mer grundligt, också för dessa som inte kände till tricket, och skulle kunna dra nytta av det eventuellt).

Glöm inte sax. Vore redigt pinsamt annars.
 
Derekerium sa:
Skaffa två får och färga dem svarta. Spamklippa de sedan, de lär få ull tillbaka när de äter gräs och de förblir svarta tills ni färgar om dem.

Tappar du tålamodet kan du göra följande:
- Använd bone meal på gräsmattan för att plantera långa gräs, dessa attraherar fårens aptit nästan ständigt. Fåren får deras ull tillbaka när de äter både korta eller långa gräs.
Para dessa två fåren (mata de båda wheat, så att hjärtan bubblar för de båda), för att föröka dem, lamm kan man också skörda ull från, och det funkar alldeles detsamma för dem - de äter gräs för att återfå ull.

Det bör ge er en häftig summa av svarta ull på korttid.
(Skrev det lite mer grundligt, också för dessa som inte kände till tricket, och skulle kunna dra nytta av det eventuellt).

Glöm inte sax. Vore redigt pinsamt annars.

Ah smart! Tack :D
 
CapitainRex sa:
Kan jag hjälpa till? :)
Vet en massa om flygplan och sådant; är flygintresserad! :D

Du menar att hjälpa till i byggnaden? För om du syftar på att hjälpa till och bygga ett flygplan, då är det nämligen så att de anordnar en liten tävling för alla som ska bygga egen version av flygplanet som sedan ska vara utvald till att befinna sig i deras bana.

Du kan läsa mer om det här: byggprojekt/flygplanstavling-creative-t2941.html


EDIT: Fick ändra i din citatruta, för tydligen bifogar du din signatur vid varje inlägg. Kan passa på att ge instruktioner till hur du har en korrekt signatur, gå in på Kontrollpanel (högst upp bland flikarna under Xtralarge bannern), klicka sedan på Profil i listan till vänster, och sist men inte minst, givetvis klickar du på » Ändra signatur. Därifrån klarar du dig finfint.
 
Tillbaka
Topp