virresss

Aktiv medlem
jag och så många andra stör sig på skyddat område när det gäller minecarts. för om det kommer någon besökare till en stad eller privat område måste man lägga till den till området för att kunna placera en minecart
mittförslag att lägga till hoss admins i premission filen
Källkod:
- 'worldguard.region.flag.flag.vehicle-place.*'
eller lägga till
Källkod:
- 'worldguard.region.flag.flag.vehicle-place.owner.*'
till alla spelare. så den som är owner kan ändra på den flaggan själv genom att skriva
Källkod:
/region flag [oråde-namn] vehicle-place [none|allow|deny]
då kan man heltbestäma hur och var man kan placera carts

hoppas du fixar detta snart granis :ugeek:
 
här är kort förklaring på hur det fungerar. :lol:
!!obs!! koden i övre posten är felstavat på ett ställe!!
så där. nu har jag testat ut det på min server. och för att får det hela till att fungera.

Källkod:
exemple
grupp i premission 
Default:
        permissions:
            - 'worldguard.region.flag.own.*'
            - 'worldguard.region.flag.flags.vehicle-place.owner.*'

- 'worldguard.region.flag.own.* måste man ha för att någon som som äger ett område ska kunna ändra på flaggor. men för att man ska kunna ändra på dem så måste man ha - 'worldguard.region.flag.flags.*' men då öppnar det för att man ska kunna ändra alla flaggor på de platserna de äger så därför använder man sig av - 'worldguard.region.flag.flags.vehicle-place.owner.*' vilket gör att man kan bara använda /region flag [oråde-namn] vehicle-place [none|allow|deny] på de områden de äger och ingen annan flagga. :ugeek:
 
Permission node 'worldguard.region.flag.flags.vehicle-place.owner.*'

är nu enablad på alla spelare som en workaround i väntan på vettig minecartlösning som fungerar tillsammans med worldguard på ett tillfredställande sätt.
 
Det funkar inte än.
och det är för att det fattas premission node
Källkod:
'worldguard.region.flag.own.*'

jag gjorde lite efter forskning på mine egen server. tydligen för att alla de andra node med .flags.* ska fungera så behövs det
Källkod:
.flag.own.*
den låser bara upp så att man har tillåtelse för att kunna ändra flaggorna på eget område. inte ändra flaggorna i sig. för att sedan kunna ändra flaggorna så måsta man altså sedan ha
Källkod:
flag.flags.*
vilket är det som bestämmer villka flaggor man ska få använda. jag vet inte om det är kart nog. men vi kan ta det via mumble isåfall som sagt inte kul att skriva och ha dyslexi

Enkelt sagt det behövs dess 2 linjer och man får bar tillträde till vehicle-place flaggan då.

permissions:
- 'worldguard.region.flag.own.*'
- 'worldguard.region.flag.flags.vehicle-place.owner.*'
 
Tillbaka
Topp