Status
Ej öppen för ytterligare svar.

joarc

Känd medlem
Ägarna:
Joarc: 3500c
Hippiemarcus: 6500c
Lucpel: 0c
Gustavwiz: 0c

Namn: Fungo Insulo

Prefix: fi_<tomt> (tex. fi_gatan1)

Cordinater: KOMMER SENARE :(

Bilder:
utzoomat.png

Utzoomat
inzoomat.png

Inzoomat

Varför oss?
Jo, vi kommer ha lagom stora tomter och bygga fler på begäran. Vi kommer också fråga vad de som bor i staden vill ha. Vi kommer också troligen bygga en liten PVP arena. Vi kommer också ha lite farmer till alla.
 
ClowneN sa:
HippieMarcus sa:
Tror det är X1nk. Man kan inte se det på far render :I
Ok, nä kan hända men nu är det en stad det är frågan om och inte ett privatskydd. Godkännande från X1nk krävs.

får jag bara som utomstående ställa frågan som tagits upp flera gånger.... man får väl inte lägga ett (stads)skydd där man redan har byggt något... och så vitt ja kan se så ligger de ett väldigt stort hus på den där ön... bara en fråga.. inget negativt..
 
Inget hus utan ett slott :p
Kan däremot nog bli lite jobbigt att få X1nk's tillåtelse eftersom han/hon inte vart online sen september
 
Vill bara bekräfta mitt godkännande om en stad nära mitt luftslott. Med andra ord, om det blir någon stad så har jag inget emot det. :)
 
HippieMarcus sa:
Inget hus utan ett slott :p
de var väl ingen som sa att det var ett hus?

i alla fall.. de jag undrade över var byggnaden som ligger på den ön som ni ville lägga skyddet på..
för så som diskussionerna har varit tidigare så får du inte påbörja stadens byggnationer utan ett färdigt skydd först!
 
Det står ingenting om att man inte får bygga ett "warp hus" innan skyddet allt some står är

"Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 10000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter." :geek:
 
HippieMarcus sa:
Det står ingenting om att man inte får bygga ett "warp hus" innan skyddet allt some står är

"Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 10000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter." :geek:

sant och det är ju därför denna disskussion har varit uppe så många gånger...
sen har det även sagts flera gånger in game...

ett exempel:
bigsteffe sa:
ansokan-om-stadsskydd/stadsskydd-las-innan-du-planerar-en-stad-t426.html

Och framför allt, börja INTE bygga om du hade tänkt att sälja tomter
 
Syftet med varför man inte ska bygga ut sin stad innan man ansöker om stadsskydd, är för att det kan finnas risk för avslag, och då har man bökat till området i onödan.

Att de byggde ett hus, eller slott som de gärna kallar det, är inte så värst "fel" så att säga. För det kan mycket väl vara ett hus bara, ett hem. Även om det blir avslag på ansökan så har de inte gjort något i onödan. Personligen ser jag inte något vidare regelbrott, utan de snarare valde samma ställe som de byggde ett hem till något de hade velat utveckla till en stad.

Med andra ord, det är tillåtet att bygga ett hem/hus av något syfte i ett avlägsnat område utom räckhåll från andra byggnader under eget bruk. Och det enda kraven för att välja området till en stad där det redan finns byggnader är att byggnaderna måste tillhöra dessa som ansökte skyddet.
Vilket den gör.
 
Nu Vill jag bara nämna att slotter var först tänkt att bli ett vanligt bygge. Sen ville vi göra om det till en stad. Vi planera alldrig det som en st.ad först
 
Det var jag som började bygga slottet men då när jag började bygga på det var det endast ett hus som skulle se lite roligare ut än ett kubhus av den anledningen valde jag en svampö. Senare när utsidan och ett par våningar var klara så tyckte jag och de andra att vi skulle ändra det till stad.
 
Derekerium sa:
Syftet med varför man inte ska bygga ut sin stad innan man ansöker om stadsskydd, är för att det kan finnas risk för avslag, och då har man bökat till området i onödan.

Att de byggde ett hus, eller slott som de gärna kallar det, är inte så värst "fel" så att säga. För det kan mycket väl vara ett hus bara, ett hem. Även om det blir avslag på ansökan så har de inte gjort något i onödan. Personligen ser jag inte något vidare regelbrott, utan de snarare valde samma ställe som de byggde ett hem till något de hade velat utveckla till en stad.

Med andra ord, det är tillåtet att bygga ett hem/hus av något syfte i ett avlägsnat område utom räckhåll från andra byggnader under eget bruk. Och det enda kraven för att välja området till en stad där det redan finns byggnader är att byggnaderna måste tillhöra dessa som ansökte skyddet.
Vilket den gör.


PRECIS! Tack Derekerium!

Även om vår ansökan inte går igenom så har vi inte byggt slottet i onödan. Slottet byggdes inte för staden. Att vi skulle ha en stad där beslöts senare. Man får bygga saker som inte kommer stå där i onödan även om det inte blir någon stad. Men att till exempel riva en massa skog får man inte göra före det är säkert att det ska bli en stad.
Så vi har inte byggt några stadsrelaterade saker än som till exempel tomter. Vi förbereder endast oss med lite småsaker.
 
Klart å betalt.

Drog 3500 från joarc samt 6500c från HippieMarcus.
Warpen är: /warp Fungo_Insulo

Meddela sedan om ni vill flytta warpen till ett bättre ställe när ni fixat ordning lite.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp