låt husen vara kvar, du har ju ändå sålt tomterna, eller hur?

och tomma fina hus är väl bättre än tomma tomter imo.
 
Jag kan tycka att du har rättigheterna till att riva ett hus ifall det bara är halvfärdigt och personen i fråga, inte varit aktiv på mer än 2 veckor :)

Det är mitt förslag att ha i "stadslagar"
 
Kvisten sa:
Jag kan tycka att du har rättigheterna till att riva ett hus ifall det bara är halvfärdigt och personen i fråga, inte varit aktiv på mer än 2 veckor :)

Det är mitt förslag att ha i "stadslagar"

Och om tomten inte är färdigbetald
 
Jag gör nu så här. Jag sätter ut regler att 3 veckor utan att betala tomten så rivs det
6 veckor av inaktivitet så rivs tomten.

Känns bara lite elakt. Tänk om de kommer in igen typ en dag efter jag river
 
murzay sa:
Jag gör nu så här. Jag sätter ut regler att 3 veckor utan att betala tomten så rivs det
6 veckor av inaktivitet så rivs tomten.

Känns bara lite elakt. Tänk om de kommer in igen typ en dag efter jag river
Jag hoppas dock att du betalar tillbaka det dom betalat samt lämnar alla material som fanns i huset/det var byggt av.
Annars äre nog så att det lutar lite mot lurendrejeri i mina ögon.
 
Om du nu bestämmer dig för att riva deras tomter så spara allt material så de kan hämta det vid ett senare tillfälle, för vore det inte lite väl elakt att behålla sakerna själv?
 
Att riva hus pga inaktivitet skrämmer bort folk så du tänker på det. Känns dessutom helt fel då du tagit betalt för tomten. Isåfall om du ska riva huset tycker ja du skall betala tillbaka det dom betalt för tomten.

Halv färdiga hus kan jag köpa att man vill riva men hela? nä då hade jag aldrig någonsin satt min fot i en sådan stad :)
 
tänk om alla städer skulle ha såna regler isf... hmm då skulle man få ha ett schema varje dag på ett ställe... iaf jag som har på 5 ställen
 
Håller med clownen, du kommer bara förlora invånare om du river hus. Jag brukar hålla mig vid en tomt ett tag sen flyttar jag vidare, väldigt sällan jag besöker mina gamla tomter.
 
Jag tycker nog att du ska bevara tomten i minst 1 månad och är inte personen aktiv under 1 månads tid så hade jag gjort en chest på tomten med allt som fanns där om det var ett halvfärdigt hus. Är det ett snyggt så är det väl bara bra för din stad eller?
 
Det är bättre med tomter med hus, än bara tomma tomter. Om husen inte är färdig-byggda kan du väll fråga om någon vill bygga klart den eller göra det själv :) eller bara sjata på ägaren av tomten att bygga klart det :DDDd
 
Nu är det så här att jag låter hus stå kvar under förutsättningar att de inte ser ut som ett ruckel.
Frågan är om jag ska ta bort bannade användares hus?
 
Tillbaka
Topp