Niclainz

Medlem
Jag kan egentligen inget om linux men XBMC Live är enkelt att installera/använda ändå. Jag har fått igång systemet och windows fildelning via samba (har börjat fatta hur man lägger till användare osv) på min htpc. Nu vill jag även installera uTorrent. Under addons hittar jag uTorrent och instruktionerna säger:
Källkod:
Install:
1. Enable WebUI for uTorrent
2. Enable Token Authentication for uTorrent
3. Install the plug-in
4. Enter username and password of uTorrent via 'Plug-in Settings'
5. Enjoy

Nu är jag välldigt förvirrad, är detta inte uTorrent som jag hittat under addons-->Program Add-ons? Jag kan ju inte göra steg ett när jag inte har uTorrent ännu. :?

Är det någon som kan hjälpa mig med detta (om någon nu använder/använt mediacenter XBMC)?
 
Den där guiden är om du har uTorrent installerat på en annan dator och har, vad jag förstår, inget med addonet att göra.

Jag använder själv XBMC men jag kör uTorrent på en annan burk och tankar sedan över det till burken som har XBMC.
 
Tänkte passa på att fråga i samma tråd om windows fildelning via SAMBA på min XBMC maskin. Går det att dela ut mappar som ha mellanrum i namnet? Jag har provat att skriva i min smb.conf:
Källkod:
path = /media/WD3TB/Mapp\ Namn
men det fungerar inte då windows klienterna säger att mappen inte kan nås.

REDIGERING: Haha, det visade sig att SAMBA kan hantera mellanrum i sökvägen. Känner mig dum nu. :p
Fick detta att fungera:
Källkod:
path = /media/WD3TB/Mapp Namn
 
Tillbaka
Topp