Laumola96

Känd medlem
Tja!

Jag undrar hur jag kan(Om jag kan) få t.ex filmen Act of Valor ,Som jag lite flitigt lånat från internet, att vandra över på telefonen. Skulle vilja veta hur jag för över filmer till mobilen. Så om någon vet hur man ska göra så länka/beskriv gärna! Kan tänka mig att man måste konvertera och grejjer så de är säkert inte så lätt som man hoppas :lol:

Have a nice day!
 
Lagra filmen i ditt minneskort, eller överför via bluetooth (tar längre tid).. Nej just ja jag glömde nästan, du har den skrattretande produkten, så kallat "iPhone".. Ja men dåså, då krävs det en lång rad av handikappanpassade konfigurationer för en sådan hårdvara.

-Filmens format bör helst vara i .mp4 eller .3gp. För att ordna detta, föreslår jag att du helst får tag i filmen i .mp4 format, annars kan du nog hitta diverse video format converter. Finns flertal gratisversioner att hämta från deras hemsidor. Dessa ska kunna konvertera .avi, .wmv, och liknanade filmer till .mp4. Lite tveksam om de kan göra det med .mkv filer och uppåt dock, men rekomenderar inte det heller.
 
Förstår inte vad du gillar Derek :( (Negativ posts everywhere! The rates of negative comments are too damn high!) Back to topic ; själv har jag bara ändrat format på mina filmer och lagt in dem typ :)
 
Hur gör man de då? För skulle vilja se på filmen när jag är utanför mitt hus >.> Om jag skulle vilja se den i huset så ser jag den vid datorn ändå!
 
Istället för att trycka "Watch" så tar du "Copy to iPhone" och låter den ladda klart. Efter det när du startar igång appen så ska det stå "Movies on this iPhone" tryck där så ska filmen ligga där utan att du behöver vara i närheten av datorn! :)
 
Blir det inte fel format då? För vad jag vet är filmen i avi format... Och halva filmen tar 700 mb... så den tar ju upp extremt med minne?! Borde man inte kuna göra den mindre på nå vis??? :eek:
 
Den kopierar ju inte bara filmen utan konverterar också... Och ja filmer tar upp en massa minne.
 
DaggmaskX sa:
Förstår inte vad du gillar Derek :( (Negativ posts everywhere! The rates of negative comments are too damn high!) Back to topic ; själv har jag bara ändrat format på mina filmer och lagt in dem typ :)

Det är vanligt att folk tolkar mina inlägg som bittra när jag inte öser oseriöst mycket med smilisar.

Laumola96 sa:
Blir det inte fel format då? För vad jag vet är filmen i avi format... Och halva filmen tar 700 mb... så den tar ju upp extremt med minne?! Borde man inte kuna göra den mindre på nå vis??? :eek:

Men testa tipset jag gav i mitt första inlägg, för att när filmen konverteras till .mp4 eller .3gp så förminskas storleken på den också, eftersom .avi har större upplösning än .mp4, som annars är anpassade till skärmar på 3-7 tum.
 
Tillbaka
Topp