mineskill1

Känd medlem
att det fanns en pvp arena i riktiga värden som det finns gömmställen i.
Typ som att göra om en död stad till en pvp arena.
/Mineskill1 och hans dåliga ideer
 
Det lät faktiskt som en rolig ide.
Problemet är om någon äger en tomt i den staden som inte gillar iden så blir det inget.
Eftersom alla som äger en tomt har rätt att kunna gå på gatan utan att bli påbankade av galningar ;)

Men hittar man en stad, eventuellt bygger en ny med lite ruiner och annat kul som fällor, så tycker jag det skulle vara kul =)
Är gärna med och bygger/sponsrar en sådan idé, om den utförs planerat och strukturerat.
 
Jag gör lika som Nautori då... Jag är gärna med och bygger/sponsrar om jag gillar idén och allt är strukturerat! :)
 
Låter kul. :)
Bara stället blir avskärmat så man inte kan ha med sig sina dyra enchantade diaprylar och bli blåst på som hänt vid tidigare pvp arena. :p
Men CTF i funland var ju med specifik utrustning va? Så det kanske funkar. Skulle vara kul att springa runt så bland husen. ;)
 
SoreBeard sa:
Låter kul. :)
Bara stället blir avskärmat så man inte kan ha med sig sina dyra enchantade diaprylar och bli blåst på som hänt vid tidigare pvp arena. :p
Men CTF i funland var ju med specifik utrustning va? Så det kanske funkar. Skulle vara kul att springa runt så bland husen. ;)

Det hela låter väldigt kul faktiskt. ^^
 
granis sa:
Kanske dags för Solsidan att få lite liv i sig? ;)
Solsidan låter som ett bra ställe för det, lite höjdskillnad och tätare mellan husen än i de flesta andra städer.

Kanske skulle behöva göra en kopia av den så man slipper tomtägare som klagar?
 
nautori sa:
Det lät faktiskt som en rolig ide.
Problemet är om någon äger en tomt i den staden som inte gillar iden så blir det inget.
Eftersom alla som äger en tomt har rätt att kunna gå på gatan utan att bli påbankade av galningar ;)

Men hittar man en stad, eventuellt bygger en ny med lite ruiner och annat kul som fällor, så tycker jag det skulle vara kul =)
Är gärna med och bygger/sponsrar en sådan idé, om den utförs planerat och strukturerat.
Men att bygga en ny ruin skulle kanke vara nåt...
1: Vi måste planera allt.
2: Vi måste hitta ett ställe.
3: Vi måste ha folk som hjälper till. (Vi kanke skulle bygga en stad med gratistomter som folk får bygga på)
 
Okej!
Vilka tycker detta är en bra ideé?
Citera och skriv upp er på listan:
Mineskill1

Skulle du kunna hjälpa till?
Citera och skriv upp dig på denna listan:
Mineskill1
 
Jag tycker det är en bra idé! Eventuellt skulle man kunna inringa ett stort område och ha olika "typer" av pvp, såsom castle vs castle, capture the flag, etc. En spökstad skulle även det vara kul. Genom att bygga ett stort rum med sängar i varje bas skulle man då kunna få varje team att spawna på ett visst ställe. Jag kan tänka mig hjälpa till att bygga!
 
Okej. Kan man få PvP på ett privatskydd? Kostar det extra? En Ö med ett privatskydd ska byggas. Jag startar bygget planering av bygget, gör en ritning och kanke börjar bygga imorrgon. Två baser, kanke borgar. Bidrag tas gärna emot! Både c och material. Mer info kommer.
 
Tillbaka
Topp