granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Vi kommer att anordna en julbyggtävling som kommer pågå under ett par veckor.
Reglerna är inte helt spikade men det blir troligtvis ganska fritt sålänge det går att relatera till jul.
(valfritt vilken värld man vill göra detta i, men är det regelbrytande (t.ex. pixelart i survival) så får ni invänta ett speciellt julområde avsett för detta)

Det jag ville ha lite brainstorming kring är PRISER!
Vad vill ni ha för priser?

Själv tycker jag det vore roligast med priser från Xtralarge, dvs sådant som kan användas på servern och eller på annat sätt gynnar vinnaren. Förslag? :D
 
Kan ju skänka privatzon eller ytterliggare /tp varianter. Vinnaren kan kanske få sitt bidrag transporterat till mitten av xtraville också. Vinner en ickedonator kanske personen kan få donatorstatus utan att donera.

Jag vet inte hur möjligheterna för att låsa upp ett item för bara en användare eller lägga till ett item som normalt inte finns, men det vore en trevlig motivator. Tänk t.ex. något av superitemsen från Equivalent Exchange eller Aether Mod. Hade ett sådant unikt item varit ett pris hade jag definitivt deltagit.
 
Här är några förslag

En (jul) stad som man kan bara få ett hus om man har vunnit något.

vip område i xtravile där man vinner en tomt

storage hus i xtraville med en warp till. vinnarna vinner en storage enhet i det huset.

En portal till valt område från xtravile - Portal hus.

Vinna ett 50x50 addon till privatskydden som måste anslutas till ett av de 2 privatskydd.
:D
 
Skojig idé!
Vi skulle kunna göra en Wall of Fame i spawn där vinnarens namn kommer att finnas. :)
 
hej!

jag tycker man borde få vinna:

1. donartor status
2. credits
3. /home /work /vip (man få bara dom kommandona)
4. man får ett privatskydd
5. 2 tomter ihop i xtraville (kanske vid statshuset?(där finns det typ mycket utrymme!))

det var allt jag kom på
(jag tog förslag från ovan)

mvh joarc
 
de blir att börja när man kommer hem då. :) måsta man skaffa grejjerna själv eller kan man få creative för att bygga?
 
Tillbaka
Topp