Arazand

Aktiv medlem
Hej.

Har gått runt och sett en hel del riktigt häftiga byggen och många fina områden.
Skulle tycka det vara synd om sådana platser försvann. Därför skulle jag vilja starta en diskussion om hur man kan välja och skydda sådana platser.

Mitt förslag är att ha en kommité som avgör saken (baserat på demokrati, omröstning etc) men som får förslagen från användare utanför kommitén. Helt enkelt kan man ansöka om k-märkning av en plats, då blir platsen skyddad, dvs ingen användare (Inklusive byggaren) kan röra byggnaden/platsen. Spelaren som byggt platsen om så är fallet har veto i saken om en annan spelare har förslagit platsen.

Krav;
Kan inte vara en köpt tomt. Undantaget är om en spelare blivit bannad men byggt något bra på en köpt tomt kan platsen k-märkas.
Kan inte föreslå sina egna byggen, köp istället rättigheter eller skydd.

Diskutera, vad tycker ni? Ska det vara mer eller mindre krav, verkar det helt befängt med k-märkning, varför?
 
vissa saker som jag hittat när jag knallat runt kan klassas som ren och skär nedsmutsning av naturen medans annat är rena underverk. En k-märkning av dessa mer kreativa saker vore helt klart på sin plats men då borde det även finnas en warp till dom så man kan beundra dom, om det är möjligt kan bara Herr Granis svara på . Dock borde kanske en del byggnader rivas spec om inte skaparen har spelat på en smärre evighet.
 
Tillbaka
Topp