super_mowgli

Aktiv medlem
satt och fundera medan jag byggde med Yllebylle om att ha ett "företag" här på servern..

företaget kommer mestadels bygga hus åt spelare som vill hyra företaget..

har tänkt ungefär 30-50c/timme då står ni även för sakerna företaget ska bygga med
men företaget kan nog stå för det men då blir det en slant dyrare..nu kommer nog många säga att "jag vill bygga mitt hus själv" och det förstår jag också att ni vill men en dag kanske ni sitter där och inte orkar men behöver ett hus eller någon ny spelare som inte äger ett hus..
det är bara en fundering men det skadar ingen att starta ;)
 
Inte för att vara sådan men för mig är ju Minecraft ett byggspel och orkar man inte bygga själv ja då undrar ja varför man spelar Minecraft :D
 
ClowneN sa:
Inte för att vara sådan men för mig är ju Minecraft ett byggspel och orkar man inte bygga själv ja då undrar ja varför man spelar Minecraft :D

jo jag vet,jag fattade att ni skulle skriva det men värt ett försök ;) måste ju få in pengar förutom att rösta så xD
 
super_mowgli sa:
ClowneN sa:
Inte för att vara sådan men för mig är ju Minecraft ett byggspel och orkar man inte bygga själv ja då undrar ja varför man spelar Minecraft :D

jo jag vet,jag fattade att ni skulle skriva det men värt ett försök ;) måste ju få in pengar förutom att rösta så xD
Rekommenderar att du börjar mina å ha dig ist, går snabbare och är mer kostnadeffektivt.
 
man kanske ska ta bort bygga hus och ta gräva istället..

om tex någon vill ta bort 100x100 och behöver hjälp så kan man hyra företaget..
eller är det också en dum ide ?
 
Det är klart att du kan gräva, men kan du inte bara fråga om någon behöver hjälp?
 
Klart bättre ide att hjälpa till med att jämna till.
Och att bara fråga, sure. Men då ska man ju vara online samtidigt. :)

Har spelat vissa dagar där nån på morgonen efterlyser att få gräva, och nån annan letar grävare på kvällen. Aldrig mötas de tu. ;)
 
super_mowgli sa:
man kanske ska ta bort bygga hus och ta gräva istället..

om tex någon vill ta bort 100x100 och behöver hjälp så kan man hyra företaget..
eller är det också en dum ide ?

Det är fler som brukar efterfråga medhjälpare/arbetare för en liten slant. Jag har t.ex. fått rensa bort ett berg för 500c. Sedan har jag också hjälpt till med lite mindre saker.
Du kan alltid fråga i /t om det finns några arbeten tillgängliga, så dyker det nog upp någon latmask ^^.

Det är fint att du försöker etablera ett företag på det hela, men äsch, var som Mulle Meck, eller Byggare Bob. Var rebellisk bara ;D!
 
Man kanske kan göra en tråd för folk som vill ha hjälp/hjälpa, det är väl inget som hindrar.
 
Alltid roligt med nya idéer!
Men en "företags-del" på forumet där man kan efterlysa hjälp / efterlysa jobb är nog ingen dum idé.

Där man kan lämna koordinater och ett pris!
 
Tillbaka
Topp