Bexell_

Medlem
Känns som att alla på servern vill bygga nya folktomma städer hela tiden. Är det bara jag som tröttnat på detta? Spelar nästan ingen roll var man springer i skogen. Efter tio finttdp så har man stött på en stad som ingen bör i. Tomma gator och tomter som är helt öde. Slöseri på fin miljö är det också.

Det borde finns lite kriterier utöver kostnaden för att grunda en ny stad. En ide skulle vara att man måste vara minst 5 pers för att få tillstånd till ett stadsbygge men också att man måste uppnått en specifik donationsnivå.

Vad tycker ni?

Redigerar och skriver om detta lite senare ikväll när jag slutat jobba.
 
Tycker detta är ganska relevant nu med tanke på att världen har expanderat mycket senaste veckan, och börjar man utnyttja stora platser för städer där dom nästan blir övergivna, så måste man nog börja höja instserna för att kunna bygga städer.
Har själv knatat runt kartan ett par varv, och man ser mycket övergivet, halvfärdiga skapelser och som bez säger, lite slöseri med landskapet.

Det är dyrt att skapa en stad idagsläget, men har förståelse varför det är så, men credits är ju alltid lättare att fixa än text skaffa 4 andra kompisar för att kunna starta en stad överhuvudtaget.
Det ska ju trots allt kosta lite blod, svett å tårar att bygga upp en stad, då brukar man inte överge den i första taget.
Bex förslag har min röst. :cool:
 
JAg är också för striktare regler vad gäller stadsbygge, men jag tycker inte att man måste donera för att få bygga en stad. Däremot så anser jag att man får bygga stad först efter att ha varit medlem i ett par veckor.

Edit: Då har man förmodligen fått ihop till så mycket credits som behövs och då slipper man tjata om lån och dylikt. ;)
 
Yabu sa:
5 pers känns som en bra regel. Borde räcka tycker jag.

Jag säger nog nej till den regeln, jag och sterner tänker starta en stad så fort pengarna har rullat in, och vi har knappast storhetsvansinne och kommer inte vara giriga med tomt-priserna, för tanken är inte att tjäna på det.
Däremot så tycker jag att man bara får ha ett visst antal tomma tomter! då blir inte miljön lika förstörd ifall folk inte vill flytta dit. typ max 4 tomma tomter
 
Kvisten sa:
Yabu sa:
5 pers känns som en bra regel. Borde räcka tycker jag.

Jag säger nog nej till den regeln, därimot så tycker jag att man bara får ha ett visst antal tomma tomter! då blir inte miljön lika förstörd ifall folk inte vill flytta dit. typ max 4 tomma tomter

Ja, typ 5 tomma tomter eller ngt liknande! sprang som förbi en stad igår där det var flera kvarter som var tomma och det är heller ingen vanlig företeelse i de flesta nygrundade städer. Så fruktansvärt tråkig miljö.
 
Jag tycker att man ska antingen ska vara "premium" eller ha vart med i typ cirka en månad och ganska aktiv för att få grunda en stad
 
murzay sa:
Jag tycker att man ska antingen ska vara "premium" eller ha vart med i typ cirka en månad och ganska aktiv för att få grunda en stad

Ingen dum idé men även att "döda" tomter ska kunna återställas till orginalskick ända ner till bedrock om tex användaren är bannad eller inte spelat på servern på tex 60 dagar ( självfallet ska det finnas ngn form av semmesterlista om man är bortrest.)
 
bigsteffe sa:
murzay sa:
Jag tycker att man ska antingen ska vara "premium" eller ha vart med i typ cirka en månad och ganska aktiv för att få grunda en stad

Ingen dum idé men även att "döda" tomter ska kunna återställas till orginalskick ända ner till bedrock om tex användaren är bannad eller inte spelat på servern på tex 60 dagar ( självfallet ska det finnas ngn form av semmesterlista om man är bortrest.)

jo. men hur ofta är någon på semester i 60 dagar? :)

Annars så tycker jag att man ska klubba för max 4 tomma tomter
 
Kvisten sa:
bigsteffe sa:
murzay sa:
Jag tycker att man ska antingen ska vara "premium" eller ha vart med i typ cirka en månad och ganska aktiv för att få grunda en stad

Ingen dum idé men även att "döda" tomter ska kunna återställas till orginalskick ända ner till bedrock om tex användaren är bannad eller inte spelat på servern på tex 60 dagar ( självfallet ska det finnas ngn form av semmesterlista om man är bortrest.)

jo. men hur ofta är någon på semester i 60 dagar? :)

Annars så tycker jag att man ska klubba för max 4 tomma tomter

jag är det med jämna mellanrum :) man kan ju bara utgå från sig själv
 
Tillbaka
Topp