Vad ska jag göra?

  • Live Stream

    Röster: 4 17,4%
  • Youtube

    Röster: 19 82,6%
  • Annat (Kommentar)

    Röster: 0 0,0%

  • Totala väljare
    23

joarc

Känd medlem
Hej!

Jag tänkte börja en liten "lets play" som jag antingen spelar in eller live streamar här på xtralarge!
men undra om vad jag borde göra. Ska jag spela in det så behöver jag ett bra inspelnings program, ska jag live-streama det så har jag hittat ett bra program för det. vad tycker ni?

Har också startat en poll om jag ska streama eller spela in :D

MVH Joarc
 
Börja gärna att göra Let's play video först, för att samla uppmärksamhet. Få lite publik innan du live-streamar.

Sådant är oerhört vanligt, dvs att göra Minecraft video, så det lär bli svårt att få ett antal tittare när du beslutar dig för och köra i live så omedelbart.
Det vanligaste inspelningsprogrammet vore Fraps, själv har jag föredragit andra program men Fraps är såpass lättanvänd och har många förmåner att utnyttja.

Sedan redigerar du videon i diverse videoredigeringsprogram, efter smak.

Däremot fördelen med live är då att man inte kan redigera, dvs tabbar du dig så kommer vi ALLA bevittna det. Höh. Och det om något är vad vi älskar. Det är ju trots allt varför Yogscast blev så stora. De är naturliga, utan ansträngning. ^^
 
Derekerium sa:
Börja gärna att göra Let's play video först, för att samla uppmärksamhet. Få lite publik innan du live-streamar.

Sådant är oerhört vanligt, dvs att göra Minecraft video, så det lär bli svårt att få ett antal tittare när du beslutar dig för och köra i live så omedelbart.
Det vanligaste inspelningsprogrammet vore Fraps, själv har jag föredragit andra program men Fraps är såpass lättanvänd och har många förmåner att utnyttja.

Sedan redigerar du videon i diverse videoredigeringsprogram, efter smak.

Däremot fördelen med live är då att man inte kan redigera, dvs tabbar du dig så kommer vi ALLA bevittna det. Höh. Och det om något är vad vi älskar. Det är ju trots allt varför Yogscast blev så stora. De är naturliga, utan ansträngning. ^^

Vet du nått bra inspelnings programm? som är gratis eller finns det inga "bra" gratis programm?
 
Jag kör fraps för recording sen kör jag xsplit för streaming på twitch :)
Dock har jag inte något bra program för rendering så de kan jag få tipsat om någon har en bra idé. :p
 
swelartz sa:
Jag kör fraps för recording sen kör jag xsplit för streaming på twitch :)
Dock har jag inte något bra program för rendering så de kan jag få tipsat om någon har en bra idé. :p

Definitivt Camtasia, Sony Vegas Pro verkar vara en lagom stor favorit bland andra, personligen föredrar jag Camtasia. Har också Vegas pro, hyfsat kul och rätt lätt att använda men men..
 
Den jag hitta funka inte :( Usel också, Finns det nån annan BRA GRATIS? eller är alla usla som är gratis?
 
Tillbaka
Topp