granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Under natten har jag kört en del 'maintenance'-uppdateringar (senaste versioner av plugins vi kör).
Utöver detta har en del förändringar skett.

Creative i creative!
Yay. Äntligen.
Nu kör vi creativemode i creativevärlden samt i lekvärlden. Detta betyder inget behov av mods för toomanyitems eller flymod osv. Enjoy :)

Multiverse
Vi har bytt från utdaterade VoxelPort till Multiverse tillsammans med Multiverse-portals. Alla portalytor bör fungera som förut, fast bättre.

Betatest (notch-style!)
XtraLife har lagts in för folk som donerat.
När (om?) du dör kommer du numera få valet att antingen teleporteras tillbaks dit du dog (med dina items) (/xtralife).

Eller väljer du att spela vidare som vanligt (/xtradeath).
Notera att i den här versionen så måste du aktivt välja xtradeath för att sakerna du hade på dig när du dog ska droppas som vanligt. Kommer finputsas.
 
niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!

Tack granis!

Hur ser det förresten ut med creative whitelisting nuförtiden? Vad är status, vem sköter? (kanske står nån stans här på forumet, men då missade jag det)
 
OriginalMadman sa:
niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice!

Tack granis!

Hur ser det förresten ut med creative whitelisting nuförtiden? Vad är status, vem sköter? (kanske står nån stans här på forumet, men då missade jag det)


jag har hand om vitlista och så det är bara läsa igenom creative tråden och börja bygga på whitelist ön. skicka ett pm till mig när du är klar så kommer jag =D
 
XtraLife är borttaget igen pga det blir någon bugg vid teleporten så man upplevs som halvdöd.
(de som spelat alphan vet vad jag menar)
 
XtraLife tillbaks igen då det troligen inte var den som orsakade dödsproblemen :twisted:
 
Pirrelli sa:
Attention!!!! Minecraft 1.0 kommer att släppas ikväll mellen 22.00 och 23.00 :lol:
Kul, men Xtralarge lär vänta på resten av pluginen gissar jag. :)
Dock så borde det vara möjligt att det skiljer väldigt mellan 1.9pre(varenuva) och 1.0 så det kanske går snabbt denna gång?
 
vad menas med ? the server responded with an invalid server key :cry: står det när ja ska spela.
har spelat tidigare i dag utan problem???
 
Mikael1982 sa:
vad menas med ? the server responded with an invalid server key :cry: står det när ja ska spela.
har spelat tidigare i dag utan problem???

Det är ett felmeddelande från "Notchs" inloggningsserver. Bara fortsätta försöka.
Dom hade inte räknat med att ett par stycken ville spela ikväll.
 
Det är ett felmeddelande från "Notchs" inloggningsserver. Bara fortsätta försöka.
Dom hade inte räknat med att ett par stycken ville spela ikväll.


okej tackar
 
Om det står outdated server har du uppdaterat till 1.0 och på såvis kommer du inte in på main servern som är på 1.8.
 
Tillbaka
Topp