OriginalMadman

Aktiv medlem
Hej, hittade ingen tråd el dyl för detta. Trist att behöva tjata på alla admins in-game så jag lägger en tråd här så ser vi vad som händer.

Marknaden är ju full, och en ny är enligt uppgift på gång. Ibland rensas gamla shoppar som inte används så det kan dyka upp enstaka platser har jag förstått. Vi verkar ju vara några stycken som är intresserade och har köpt eller ska köpa licens (jag har redan köpt). Kanske underlättar om det finns samlat vilka det gäller.
 
Bra initiativ!

Jag håller på att samla till trade-licensen så lite info i detta ämne hade varit grovt uppskattat.
Dvs om det finns/kommer finnas marknadsplatser snart eller en ny marknad rentav?

(Alternativt, gör ett projekt av det och låt oss intresserade bygga den? ^^ Bara en idé.)
 
En lösning är på G. Att det dröjer är för att vi (jag? :p) inte riktigt vet vilken väg vi ska ta.

Alternativen är just nu:
1. Fortsätta utveckla min egna marknadsplugin (nuvarande)
2. Använda LocalShops
3. Använda DynamicMarket

Alla tre har sina för och nackdelar, den förstnämnda har fps-drops för många spelare och är därför mindre lämplig. Nummer två skulle dubblera setup-arbetet för admins när någon vill ha en shop. Nummer 3 kan verka för avancerad så folk inte orkar engagera sig..


Länkar:
http://forums.bukkit.org/threads/econ-l ... 935.17131/
http://forums.bukkit.org/threads/econ-d ... 953.24326/
 
vad är det exakt som get fps drops? skyltarna eller kommandona bakom? skulle man ha en affär som den andra så kommer alla sätta upp skyltar med vad de säljer mm och då kommer fps drops igen.
 
Det är skyltarna. För många skyltar på samma område verkar bli ka0z.
Jag testade genom att kopiera själva marknadshuset ut i ödemarken, och fick exakt likadana fps-drops där.. Att det skulle vara nåt annat än skyltarna (halfblocks?) känns mindre troligt.

Kommandona i min marknadsplugin är trådade och ska ej kunna påverka spelserverns loop på något vis så det märks i form av lagg :cool:


Och ja, skulle vi välja alternativ 2 eller 3 så är dessa baserade på kommandon, och pga. det skulle inte skyltar behövas, bägge de alternativen har också "sök material X", så visas en lista med vem som har det billigast osv..

En skylt per affär vs 20st per affär gör nog stor skillnad för att minska fpsdrops, hoppas jag. :D
 
jep det lär det göra dock såg jag inte någon större skillnad i 2an och 3 an mer än att man skall använda id numrera när man skall köpa och sälja
 
Eftersom marknaden är full så kan vi använda denna tråden för kölista. Ställ dig inte i kö förrän du har licens.
 
Tillbaka
Topp