Hejsan allihopa!
Som många av er redan vet håller jag på med en ny maze. Mycket kvar men den börjar arta sig! Jag har dock svårt att komma på ett passande namn till den. Bara tråkiga namn dyker upp såsom Tornet, Johnny's Torn, etc etc. Fick däremot ett intressant förslag på "Missfärgade polkagrisen". Någon som är duktigt på det här med att namnge saker och ting? Kom gärna med förslag!

Som inspiration kommer lite bilder i slutet av inlägget.

En tp kommer dyka upp efter att bygget har fått ett namn. Det blir då en /home *namn* som öppnas för alla.

Efter att bygget är färdigt kommer jag anordna en tävling. Tanken är att ingen skall ha fått testa den innan dess, så att alla har lika stor chans på vinsten! En exklusiv vinst innehållande bland annat en fuskbok/tipsbok till bygget och lite värdesaker!

Här kommer en liten lista med ledtrådar på vad våningarna kommer innehålla:

Våning 1: Agility
Våning 2: Labyrint
Våning 3: Snabbhet
Våning 4: Kluringar
Våning 5: Försiktighet
Våning 6: Mörker
Våning 7: ?
Våning 8: Gåtor
+Spiralen och skattkammaren.



Utsidan


Våning 1


Spiralen


Skattkammaren
 
Jahaaa.. Så du vill att vi ska namnge "tortyrkammaren" :D
Är inte innehållet på våning 7 fastställt är ett förslag något
Med vatten/vattenslussar för att komma vidare.
 
Vet inte om tortyrkammare låter så gästvänligt ;) Vad kallar man ett sådant här bygge egentligen? Närmaste jag kommer på är hinderbana.
 
Förlåt... Det var inte tänkt som ett namn. Din andra hinderbana är underbar. Kommer bara på engelska anspeglingar till namn...
 
Hehe, jag förstod att det inte var tänkt som ett namn :D
Vad sägs om Johnny's Laboratorium /Laboratoriet? Du kände dig lite som en labbråtta sa du? :)
Andra namn som har dykt upp i mitt huvud:

Tornet
Anstalten
Hinderbanan
Maze
Institutet
 
Jag har mer och mer börjat ta fäste vid namnet "Laboratoriet". Har lagt in vissa saker i tema med en experimentell verksamhet med försökskaniner ;)
Våning 1, 2 och 3 är snart klara samt skattkammaren och spiralen. Hade tänkt bygga färdigt våning 4 och sedan inviga den snart med en tävling, så kommer de andra våningarna en efter en därefter. Annars är den ju inte öppen innan nyår :p

En vattenvåning på plan 7 var inte en dum ide :)
 
Tillbaka
Topp