hamzta sa:
maikyu656 sa:
kan ni inte lägga in mobs på servern ;)
När du inte använder HoneyDews skin :eek: :eek:

Förövrigt så buggar dom för att servern kör en massa SIMS moddar/plugins.
Dock fungerar dom finfint i bukkit utan mods.

Nej hamzta. sluta hitta på en massa skit som du inte vet något om. Mob buggen är en bugg som har med minecraft i sig att göra men notch och resten av teamet hittar inte orsaken.. Problemet kommer dock bara på större servrar med tex 40+ personer online.
 
Snoogiloo sa:
Nej hamzta. sluta hitta på en massa skit som du inte vet något om. Mob buggen är en bugg som har med minecraft i sig att göra men notch och resten av teamet hittar inte orsaken.. Problemet kommer dock bara på större servrar med tex 40+ personer online.

Hitta på en massa skit jag inte vet något om?
Fungerar ju för mig och mina vänner på min Survival (bukkit) server.
Och klart det inte "fungerar" när det gäller 40+ spelare som alla är i olika chunks med egna zombiespawns och skit, java orkar väl inte med allt 'tryck'.

Och Notch' gänget vet väl egentligen inget om vad dom håller på med.
Säg vad vi fått sedan spelet hamnade i beta?! :D

SMP var ju prio före beta, men tjockisen valde ju att ignorera det och lägga det i beta stadie trots det.

Men förlåt att jag gjorde dig upprörd lilla pojke.
 
hamzta sa:
Snoogiloo sa:
Nej hamzta. sluta hitta på en massa skit som du inte vet något om. Mob buggen är en bugg som har med minecraft i sig att göra men notch och resten av teamet hittar inte orsaken.. Problemet kommer dock bara på större servrar med tex 40+ personer online.

Hitta på en massa skit jag inte vet något om?
Fungerar ju för mig och mina vänner på min Survival (bukkit) server.
Och klart det inte "fungerar" när det gäller 40+ spelare som alla är i olika chunks med egna zombiespawns och skit, java orkar väl inte med allt 'tryck'.

Och Notch' gänget vet väl egentligen inget om vad dom håller på med.
Säg vad vi fått sedan spelet hamnade i beta?! :D

SMP var ju prio före beta, men tjockisen valde ju att ignorera det och lägga det i beta stadie trots det.

Men förlåt att jag gjorde dig upprörd lilla pojke.


Det är stor skillnad på att en server KAN köra med 4-5 pers och klara av det och en server som kör 30+ pers och klarar av det. En liten server kan servern klara av att fixa vissa buggar dock får den jobba fan så mycket mer än vad den borde göra men när servern blir stor så klarar det inte av det.

Jag är inte direkt upprörd jag gillar bara inte att du snackar skit om servern fast det inte är något vi kan göra nått åt. detta felet har INGET att göra med pluginsen till bukkit...
 
Snoogiloo sa:
Jag är inte direkt upprörd jag gillar bara inte att du snackar skit om servern fast det inte är något vi kan göra nått åt. detta felet har INGET att göra med pluginsen till bukkit...

Haha, rolig snubbe du.
Var snackade jag skit om servern? Får gärna citera.
Och sedan får du gärna förklara DIN definition av att: snacka skit.
 
I sense a troll...

trollin.jpg
 
Arazand sa:
D95KL_SP21.png


Och ja, klart det är trolling, vad annars? Håller man inte med någon så är man ju ett troll!
Förövrigt så är det vi talade om relaterat till mobs, aka zombies/creepers/skeletons/Slimes/ghasts.
 
Tillbaka
Topp