Derekerium

Känd medlem
Nu har man loggat in i servern och fått syn på att ett antal grisar och två hönor som jag breedat så gott, har försvunnit. Någon har tydligen kommit in i mitt hem och slaktat var och en av de skulle jag gissa.

Om inte de lockat djuren till deras hem vilket jag tvivlar på för djuren befinner sig så djupt ner genom en väg av trångt tunnel och spiraltrappa.

Har pratat lite med ClowneN om detta men eftersom personen i fråga bara tog sig in i mitt hem genom dörrar och trapdoors, så finns det inte direkt något som loggas.
Men jag vill ändå skriva tråden, förhoppningsvis någon vet om något, värt ett försök iallafall.

Har nämligen hunnit fästa mig vid grisarna, tillräckligt mycket att jag inte vågar döda de längre.

Lite gullgulliga minnen *insert sorrowful melody here* -
Mina grisar http://i43.tinypic.com/2zjkn79.png
Ännu mera grisar http://i39.tinypic.com/audp5d.png
BEBIS http://i43.tinypic.com/2rm86j9.png
Entill bebis http://i39.tinypic.com/2cfxnjs.png
Sooklin http://i39.tinypic.com/2147ct5.png

Nåväl.
 
Hur många grisar hade du? :eek:
Får nu för tiden har mina djur börjat buggat sig ut ur sina hagar. Hade 4 grisar i min hage med 2 staket högt, några timmar senare var 2 av grisarna utanför. Sen ska vi inte prata om mina får, fast dom har jag instängda i ett helt rum så dom kan inte komma ut ur rummet, men dom flyr hela tiden ut ur hagarna :(
 
Har flyttat ner mina hagar ca 10 block.
Och har minst 2 block fyllt åt sidorna...
Sabla laddningsordning.

Borde kanske bugganmäla att entities som mobs och spelare laddas före marken och dessutom kan börja röra sig direkt...
 
X1nk sa:
Hur många grisar hade du? :eek:
Får nu för tiden har mina djur börjat buggat sig ut ur sina hagar. Hade 4 grisar i min hage med 2 staket högt, några timmar senare var 2 av grisarna utanför. Sen ska vi inte prata om mina får, fast dom har jag instängda i ett helt rum så dom kan inte komma ut ur rummet, men dom flyr hela tiden ut ur hagarna :(

Jag har oxå problem med dessa förbenade djur, jag vill ha en snygg och prydlig farm med ekologiskt odlade djur :). men inte måste ha metertjocka stenmurar ala Berlinmuren och de tar sig ut iaf.
 
Ady_se sa:
Jag har oxå problem med dessa förbenade djur, jag vill ha en snygg och prydlig farm med ekologiskt odlade djur :). men inte måste ha metertjocka stenmurar ala Berlinmuren och de tar sig ut iaf.

Du och DDR har/hade samma problem. ;)
 
X1nk sa:
Hur många grisar hade du? :eek:
Får nu för tiden har mina djur börjat buggat sig ut ur sina hagar. Hade 4 grisar i min hage med 2 staket högt, några timmar senare var 2 av grisarna utanför. Sen ska vi inte prata om mina får, fast dom har jag instängda i ett helt rum så dom kan inte komma ut ur rummet, men dom flyr hela tiden ut ur hagarna :(

Ah jao skrev ifs att de befann sig långt ner i marken, de finns i ett rum som du kan se på bilderna, vägg tak osv, 3 blocks hög.
Fast saken är att jag stänger alltid dörren efter jag lämnat rummet, för säkerhets skull, och när jag loggade in då jag upptäckte de var borta så var både dörren till deras rum öppen samt alla trapdoors som ledde till min källare.
Tyckte det var uppenbart att någon har tagit sig in och antastat mina grisar. Hjärtlösa jävlar >;o.

Det stör mig mer att de kan sälja produkterna från djuren på min bekostnad. De kunde åtminstone väl lämna kvar 2 av djuren så jag hade kunnat få breeda de på nytt -.-. Vore dock orealistisk o kolla vem som senast sålde stor mängd av kött för att misstänka personen i fråga men men.
 
Derekerium sa:
X1nk sa:
Hur många grisar hade du? :eek:
Får nu för tiden har mina djur börjat buggat sig ut ur sina hagar. Hade 4 grisar i min hage med 2 staket högt, några timmar senare var 2 av grisarna utanför. Sen ska vi inte prata om mina får, fast dom har jag instängda i ett helt rum så dom kan inte komma ut ur rummet, men dom flyr hela tiden ut ur hagarna :(

Ah jao skrev ifs att de befann sig långt ner i marken, de finns i ett rum som du kan se på bilderna, vägg tak osv, 3 blocks hög.
Fast saken är att jag stänger alltid dörren efter jag lämnat rummet, för säkerhets skull, och när jag loggade in då jag upptäckte de var borta så var både dörren till deras rum öppen samt alla trapdoors som ledde till min källare.
Tyckte det var uppenbart att någon har tagit sig in och antastat mina grisar. Hjärtlösa jävlar >;o.

Det stör mig mer att de kan sälja produkterna från djuren på min bekostnad. De kunde åtminstone väl lämna kvar 2 av djuren så jag hade kunnat få breeda de på nytt -.-. Vore dock orealistisk o kolla vem som senast sålde stor mängd av kött för att misstänka personen i fråga men men.


Trist är det iaf, kanske är dags att rekommendera lockette i plugins tråden

http://forums.bukkit.org/threads/sec-lo ... 1597.4336/

Blir dock tråkigt att behöva låsa dörrarna om sig.
 
Ady_se sa:
Blir dock tråkigt att behöva låsa dörrarna om sig.

Äh blir ju totalt värt det nu när man vet att det finns oseriösa och omogna som spelar i servern.
Jag blockerar mina dörrar med blocks nuförtiden, är redigt jobbigt o hacka/gräva bort de varje gång jag vill gå in. Och vissa andra fall så har jag iron dörrar där jag tar bort knappen till dörren, sätter dit när jag vill öppna. Som en slags nyckel.
 
Derekerium sa:
X1nk sa:
Hur många grisar hade du? :eek:
Får nu för tiden har mina djur börjat buggat sig ut ur sina hagar. Hade 4 grisar i min hage med 2 staket högt, några timmar senare var 2 av grisarna utanför. Sen ska vi inte prata om mina får, fast dom har jag instängda i ett helt rum så dom kan inte komma ut ur rummet, men dom flyr hela tiden ut ur hagarna :(

Ah jao skrev ifs att de befann sig långt ner i marken, de finns i ett rum som du kan se på bilderna, vägg tak osv, 3 blocks hög.
Fast saken är att jag stänger alltid dörren efter jag lämnat rummet, för säkerhets skull, och när jag loggade in då jag upptäckte de var borta så var både dörren till deras rum öppen samt alla trapdoors som ledde till min källare.
Tyckte det var uppenbart att någon har tagit sig in och antastat mina grisar. Hjärtlösa jävlar >;o.

Det stör mig mer att de kan sälja produkterna från djuren på min bekostnad. De kunde åtminstone väl lämna kvar 2 av djuren så jag hade kunnat få breeda de på nytt -.-. Vore dock orealistisk o kolla vem som senast sålde stor mängd av kött för att misstänka personen i fråga men men.


Okej, om det är så det ligger till förstår jag varför du är arg eller så, det finns inget möjlighet för admin att kolla upp vem det var? Tyyp vem som senast använt dörren eller nåt?
 
X1nk sa:
Okej, om det är så det ligger till förstår jag varför du är arg eller så, det finns inget möjlighet för admin att kolla upp vem det var? Tyyp vem som senast använt dörren eller nåt?

Nja, ClowneN gjorde allt han kunde och lite mer därtill. Han kom till och med ner till rummet där grisarna fanns och undersökte situationen i hopp om att kanske hitta något spår eller få inspiration till vad han ska kolla upp osv.
Ledde iaf till att det inte fanns något mer att göra åt saken och grisarna får förbli förlorade.
Å andra sidan fick jag enorma fotspår på marken .. Clowner och deras skostorlekar </3.

Har dessvärre undersökt saken själv också och har mina misstankar om vem det kunde ha varit, fast nämner inga namn. ><
 
Skickar du över lite koordinater till mig på IRC, eller postar här i tråden så ska jag ta en sista kontroll :ugeek:
 
Tillbaka
Topp