granis sa:
Priset är för att utvärdera om det går att få in credits på andra sätt än (tråkig) skatt.
Tiden är för att folk "generellt" efterfrågat svårare gameplay, se tråd för förändringar för mer detaljer.
Hmm, hellre kostnad för teleport än skatt isf. Jag lär inte teleportera mig mer än 200+ gånger per dag :p
 
kittsforhitts sa:
"/invitehome {<user>|*} <home> - Invite another user (use "*" for global invite) to your named home location. "

"/home <user>:<name> - Teleport to the home location of another user (need invite or correct permission)"

Är något som verkar väldigt intressant. Egen utsatt Warp i princip och funktion.

Samt verkade fungera bra, fast egentligen borde väl då Kittsforhitts få 1c av mig om jag teleporterar dit, inte staten. xP . Men nej nu ska vi inte krångla till det.haha
 
SoreBeard sa:
Kan man flytta sitt extra home, eller blir det ett nytt med ny kostnad varje gång?
Kitts testade detta:

[23] (kittsforhitts) galet, ändrade min nya /sethome namnet och drogs på ny
avgift 1337, varning till er som försöker
[23] (kittsforhitts) flytta

[23] (kittsforhitts) köpte innan en ny, låt oss säga den heter "namn", nu
tänkte jag flytta, då skrev jag, precis som
[23] (kittsforhitts) vanligt /sethome "namn"
[23] (kittsforhitts) så man kan tydligen inte flytta runt den utan att
slippa betala 1337, med /sethome, det var det jag
[23] (kittsforhitts) varnade för


Låter fail enligt mig. Framförallt om den tidigare "namn" inte finns kvar. :/
 
SoreBeard sa:
SoreBeard sa:
Kan man flytta sitt extra home, eller blir det ett nytt med ny kostnad varje gång?
Kitts testade detta:

[23] (kittsforhitts) galet, ändrade min nya /sethome namnet och drogs på ny
avgift 1337, varning till er som försöker
[23] (kittsforhitts) flytta

[23] (kittsforhitts) köpte innan en ny, låt oss säga den heter "namn", nu
tänkte jag flytta, då skrev jag, precis som
[23] (kittsforhitts) vanligt /sethome "namn"
[23] (kittsforhitts) så man kan tydligen inte flytta runt den utan att
slippa betala 1337, med /sethome, det var det jag



Aj, det låter inte kul :( Så borde det inte vara
[23] (kittsforhitts) varnade för


Låter fail enligt mig. Framförallt om den tidigare "namn" inte finns kvar. :/
 
Eftersom det nu är så att man inte kan flytta sin warp utan att betala för det så tycker jag iaf att det inte skall gå att göra en ny warp med samma namn, alternativt att man skall få en förfrågan om man verkligen vill skriva över den gamla warpen.
 
föredrog det gamla systemet.. skulle bara ha varigt bra att "bygga" ut det lite gran... förstår inte varför vi ska byta till ett sytem som tydligen inte verkar vara stabilt.. visst det kan bli bra när de väl funkar.. men jag (och folk jag känner) föredrog det tidigare :(
 
Nej jag kan hålla med om att det var ett litet förhastat byte. Men o andra sidan är det precis som det var innan, det finns inget krav på att man måste köpa fler homes.

Att det är globalt istället för per-värld har jag velat hela tiden, så det var bara en bonus. :)
 
Gillar systemet och det är ju precis som förut med skillnaden att man inte har home i andra världar separat utan bara 1 totalt. Dessutom kan man ha hur många tps man vill vilket jag tjatat om att granis bör införa lääänge :D

Så har nu köpt upp homes för alla mina credits och är mer än nöjd med allt förutom 1 sak, 3s delayen borde ligga imellan tps och inte innan men vad vet jag, en enkel pajas :p
 
jag tycker systemet är lite för komplicerat för mig och mina kompisar.
jag föredrar nog att man bara har /home som icke donator och /work och /vip
gjorde du /work och /vip så kan du ju copy paste fast med nytt namn.
det skulle vara enklare
 
joarc sa:
jag tycker systemet är lite för komplicerat för mig och mina kompisar.
jag föredrar nog att man bara har /home som icke donator och /work och /vip
gjorde du /work och /vip så kan du ju copy paste fast med nytt namn.
det skulle vara enklare
Fast det är just att kunna ha obegränsat som är lite tricket.
Och att kunna ta betalt för dom.

För övrigt gillar inte jag heller 3 sekunders aktiveringsväntan...
Tänk om den hade varit så att man kommit fram, men inte kunnat röra sig i 3 sekunder. (då skulle världen hinna genereras... Har lite problem med sånt numera.)
 
Än så länge tror jag att multihome kommer att vara multibra. Jag ska köpa någon fler hem men det gäller att att tänka efter före eftersom :lol: Satt home sitter numera :lol:
 
^What ClowneN said :)

Jag har också skrivit till utvecklaren nu och jag tycker alla ska göra det om de vill ha nya funktioner på pluginet :D
 
Tillbaka
Topp