Kojjan

Aktiv medlem
Då jag skummade igenom forumet så märkte jag att det finns ingen riktig musiktråd.
Det finns ju ioförsig en med massa länkar till youtube, men det var inte riktigt det jag hade i tankarna.

Denna tråd är mer tänkt att vara en tråd för att nämna artister och låtar och dela med sig av den musik man själv lyssnar på och i sin tur får man reda på andra personers musikintresse och kanske hittar en ny artist som dom aldrig hört förut men är helt klart något i denne personens smak!

Det gäller alltså, inga länkar till youtube eller spotify eller liknande, utan bara skriv upp artist och låtnamn.
Om du har lust så vore det fint om du delade med dig info till varför du gillar den typen av musik/genre osv..

Detta kan bara bära eller brista.

Jag har nyligen börjat komma in i Svensk Reggae, men mer specifikt inriktat på Kapten Röd.
Då jag låg i lastbilen kvällen innan jag skulle lasta på morgonen i Grums så körde P3 en session med Kapten Röd, då han framförde gamla och kommande låtar i en hel timme. Ett ganska stressigt jobb som man sällan egentligen slappnar av ifrån, speciellt när man går på timlön, men den här musiken fick mig verkligen att slappna av och nu känner jag lite att jag vill dela med mig, kan ju finnas fler som tycker om den musikstilen men kanske missat just Kapten Röd.

Lämna gärna en kommentar om det var en bra idé med musiktråd på detta forumet :)
 
Låten One Headlight med gruppen The Wallflowers lyssnar jag på nu mellan varven, en soft låt, lite sommarlätt. :D
 
Tillbaka
Topp