LosGinos

Känd medlem
Vill bara säga att det var inte jag som kom på namnet.. Det var någon annan herre... Vars namn jag inte vill säga.. (Granis)... :lol:

En del tycker säkert att vissa saker är (brutalt) dyra i stadens shop.

Exempelvis "löv". 15C för 1 tycker jag är liiiite för dyrt. Speciellt med tanke på hur enkelt det är att förstöra dem, av misstag eller genom grief..

Mitt förslag är att sänka priset på löv. Någon som har mer förslag och idéer skriv dom gärna här.

1 löv för 5 c skulle vara mer passande. Kanske för billigt, vad vet jag..
 
Agreed!
Till att börja med så är ju löven på tok för dyra, borde inte vara 1 för 15c utan 15 för 1 c! ;)
Just på grund av att de lätt försvinner om de felplaceras, plockas bort eller griefas.
Det är förmodligen många som vill köpa löv men inte köper på grund av priset.
Jag själv skulle inte ha något emot att se mer löv ute bland alla stenhus, det är bara trevligt med lite grönt.

Jag tycker att alla förbrukningsvararor, dvs saker som försvinner efter användning kan vara något billigare än vad dom är.
T.ex bone kan säljas billigare av två anledningar:
Bone används nu mer än till bara träd, tall grass!
Monster är aktiverade och efterfrågan i affärer minskar då man kan få det av monster.

Snow som säljs kan man inte heller få tillbaka efter man har laggt det.
Det försvinner fall det smälter, blir griefat eller om man lägger det fel.
Dessutom tror jag inte att efterfrågan på snö är tillräckligt hög för att det ska sälja för 15c styck.

Sälja mer saker kan ni syssla med också där i staten! ;D
Saplings och seeds möjligtvis?
 
Agree, löv priset är för högt. Skulle gärna sett att man kan köpa en stack för ca 30 c. För löv är enligt alla argument ovan rätt så dumma och lätta att klanta till med.

Men saplings och seeds behövs inte säljas av staten. De kan man mer än enkelt hitta i naturen. Dessutom en wheat ger så mycket seeds att man får överflöd av dom.
 
Tillbaka
Topp