ClowneN

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
vanilj


Efter en rad med testservrar så har flera av oss fått mer smak av att köra minecraft vanilla så då tog vi beslutet att starta upp en helt ny värld där allt är vanilla, dvs utan plugins.

Världen kommer köras i survivalläge med svårighetsgrad: hard.
Vi kör även med large biomes.

Du har ett warp-sätt att använda för tillfället och det är det vanliga /sethome för att sätta din home och /home för att använda den. Utöver detta finns en portal ifrån vaniljs spawn, tillbaks till lumen.

Reglerna är samma som på dom övriga världarna och är du inte bekant med dom så finns dom här:
information/serverregler-maste-lasas-och-godkannas-t4.html


...hur du hittar till vanilj? leta efter en "portal"! vi lägger till /warp vanilj om några dagar..
 
Super-awesome!
Kom gärna med kritik i denna tråd på saker som ni misstänker inte är som de borde vara, t.ex. om vi missat något i konfigurationerna eller så. :)
 
Är det en använd map ni använder, var nämligen inne relativt tidigt efter denna post.
Endast jag och Clownen var i vanilj, och efter han hade loggat ut så hittade jag en base som enligt mig hade kommit för långt i "utveckligen" för att ha spelats på så kort tid.

Förövrigt så håller jag med om att det är super-awesome! :)
 
robinkurki sa:
Är det en använd map ni använder, var nämligen inne relativt tidigt efter denna post.
Endast jag och Clownen var i vanilj, och efter han hade loggat ut så hittade jag en base som enligt mig hade kommit för långt i "utveckligen" för att ha spelats på så kort tid.

Förövrigt så håller jag med om att det är super-awesome! :)
Troligtvis en admin som byggt det då vi haft en 2 dagars försprång kanske som en liten liten bonus :)
 
robinkurki sa:
Är det en använd map ni använder, var nämligen inne relativt tidigt efter denna post.
Endast jag och Clownen var i vanilj, och efter han hade loggat ut så hittade jag en base som enligt mig hade kommit för långt i "utveckligen" för att ha spelats på så kort tid.

Förövrigt så håller jag med om att det är super-awesome! :)

Kollade på kartan lite när du sprang omkring. Såg att du var vid mitt hus. Byggde det på dan igår :)

/sm6vit
 
sm6vit sa:
robinkurki sa:
Är det en använd map ni använder, var nämligen inne relativt tidigt efter denna post.
Endast jag och Clownen var i vanilj, och efter han hade loggat ut så hittade jag en base som enligt mig hade kommit för långt i "utveckligen" för att ha spelats på så kort tid.

Förövrigt så håller jag med om att det är super-awesome! :)

Kollade på kartan lite när du sprang omkring. Såg att du var vid mitt hus. Byggde det på dan igår :)

/sm6vit

Finns det en karta till vanilj? Och isåfall kan man få en länk? :)
 
Nu går det skapa nether-portaler och komma till ett eget, vanilla, nether!
Rapportera eventuella configmissar och saker ni tror är fel i denna tråd tack :twisted:
 
Kan ni på nått sätt lägga in länken till kartan där de andra kartorna ligger? :)
Jag undrar också om man på nått sätt kan göra kartan till dag? För varje gång jag ska kolla på den så är det natt och man ser inte nånting >.<
 
Tillbaka
Topp