Här förevigar vi gänget innan sista plankan lades i pixelart. Det tog några timmar och ca 49 200 plankor.
(getninjaN är också där i hålet någonstans :p)

20110405221658.png
 
Even more updates!

Nu har jag mätt ut tomter, namngett dem, och fixat in dem i WorldGuard. Så nu skulle det egentligen vara möjligt att köpa de första tomterna, Men så är inte fallet, eftersom jag och granis ännu inte pratat om vilka pengasummor tomterna ska landa på :| Men det ska snart fixa sig! ;D

Det finns totalt 32 tomter, varav åtta stycken är 3D-tomter. Det är åtta tomter på varje långsida, fyra tomter på varje kortsida, och fyra tomter på på båda sidorna av mellanväggen.

Alla som köper tomter utmed väggen kommer att få access på en yta av <varierad bredd> x 3 x 50.
Varför den är tre blocks djup är för att det ska vara möjligt att rensa sin egen vägg ifrån dirt, gravel mm. Och för att man ska kunna bygga ett block utåt som man kan stå på och bygga ifrån.
Kom ihåg att åtgärda hålen med smoothstone! Annars bryter du mot regel #6 - Håll kartan snygg!

Kom även ihåg att inte göra några sexistiska, rasistiska eller andra motiv som kan verka stötande!

Det var väl det jag hade att uppdatera er om idag :)

Vi ses snart i pixelart! :mrgreen:
 
Det här inlägget är en liten fortsättning på föregående inlägg.

Tomtpriserna är nu faställda; 2D-tomter kommer att kosta basytan x 10 och 3D-tomterna kommer att kosta basytan x 5. Basytan är alltså för en normalstor 2D-tomt 3 x 37 och för en 3D-tomt är basytan 15 x 32
Så en 37 blocks bred 2D-tomt kommer att kosta 1110c, och en 3D-tomt kommer att kosta 2400c.

Man betalar en deposition/pant på tomten, därav det lite högre priset (var tänkt 500c/tomt först). Den högre summan är för att sålla bort vissa oseriösa spelare, som köper en tomt för skojs skull, och sedan inte bygger någonting på den.
Pengar ska betalas till mig, så får du instant access till tomten! :D

Ifall någon skulle bli bannad, eller att en spelare slutar spela, så kommer depositionssumman att tillfalla staten, och byggmaterialet kommer att kasseras!

När man vill riva sin modell och göra sig av med tomten, så kommer man få sitt byggmaterial + 100% av den insatta depositionen.

Utifall att alla tomterna skulle ta slut, vilket de nån gång kommer att göra, så kommer en jury bestående av ett visst antal personer att välja ut några tomter som kommer att rivas, och då tillfaller material + depositionen tomtägaren.
Några av juryns medlemmar kommer jag själv välja ut, andra kan komma att kvalificera in sig via sina modeller, så gör fina mästerverk nu, så kanske just Du har en chans att bli en del av juryn! :D

Man kommer att ha en vecka på sig att färdigställa sin modell. Har ingenting alls hänt på tre dagar från det att man köpte tomten, och att man inte har sagt någonting till mig eller granis ifall förhinder skulle uppkomma, eller att en vecka har gått, så kommer tomten att återbetalas till 75%.

Kommer säkert komma på saker senare, men det var det jag hade på mitt lilla hjärta för stunden!

Puss & kram :cool:
 
Nu är det såhär att försäljningen av tomter i Pixelartområdet har varit *censur*-dålig! :p
Därför kommer nu att priserna på tomterna att halveras, och de som redan har betalat kommer att få halva depositionen tillbaka. Jag kommer att skicka pengarna när ägarna till tomterna är inloggade.

Så nu hoppas jag att försäljningen kommer igång på riktigt! :)


Här är en bild från museet :mrgreen:

20110525220354.png
 
Då det är lite mörkt, skulle man kunna lägga till att få glas i en rand ovanför sin plats? solljus gav väl lite vartefter det passerade för att sedan ge fullt ljus där det "landar", eller?
Var ju med och grävde i pixelart och ser gärna att det används. Inte så artsy själv så det är svårt att bidra.
 
du får ju bygga pixelart som följer de regler mm som finns där inne och det är ju Infate som håller den delen
 
nop det kostar en summa som du får tillbaka senare när du tar ner det. det står i tråden
 
Tillbaka
Topp