kiwii100

Medlem
jag gick just med i servern och varje gång efter att spelat en stund så stängs minecraft ner och det dyker upp en antecknings fil som det står java och en massa på skrivbordet för varje gång det stängs den senaste filen hette hs_err_pid6104.

det är inte mycket information men det är allt jag har snälla hjälp mig så jag kan spela.
 
Har du Windows 7 64bit? Ladda isf ner Java 64-bit från javas sida via Internet Explorer, inte chrome osv.
 
kiwii100 sa:
jag gick just med i servern och varje gång efter att spelat en stund så stängs minecraft ner och det dyker upp en antecknings fil som det står java och en massa på skrivbordet för varje gång det stängs den senaste filen hette hs_err_pid6104.

det är inte mycket information men det är allt jag har snälla hjälp mig så jag kan spela.

hs_err_pid är en logfil där all din de står vilka program du körde vid krashen, samt systemspecifikationer. Denna kan man skicka till mojang, så får dem undersöka felet, och ta reda på varför de uppstog.

Hur stängs minecraft ner?
direkt utan förvarning? black screen? låser sig?

Rekommenderar att du sänker dina inställningar i grafiken, samt tar reda på om du har 32 eller 64bitars system (x86 = 32bit, x64 = 64bit)
Därefter laddar du ner rätt java mjukvara.

Krashar kan också förekomma när du har mods. Om du får krashar efter ett mod du installerat bör du ta bort de.
 
jag kör på XP S3 pro och jag tror jag kör på 64 bit med jag prövar att ta bort minna mods få se vad som händer.
 
Ta bort alla java och ta ner 64-bitars och installera.
Efter det kan du installera 32-bitars.
Det har löst problemet för många här på servern.
 
vad jag har hört om XP 64-bit e att det buggar mer än 32bits.

om du inte är säker om du har 64bitars OS kan du kolla om din dator hittar 4gb minne eller mer.
om det är under dvs 4GB ram -vad ditt grafikkort har för minne så har du säkert 32bits XP
 
gå in på kontrollpanel - system - allmänt så står det vilken typ du har
 
Jag hade samma problem på min 32-bitars maskin. En sak du kan testa är att tanka ner mcpatcher och under options i menyn ändra "java heap size" till 2048 och patcha ditt minecraft. Kan inte svära på att det fungerar men det funkade för mig. Har aldrig haft några problem på min 64-bitars maskin.. konsigt.. Hoppas det löser sig för dig
 
Tillbaka
Topp