joarc

Känd medlem
Hej!

Jag skulle vilja ha ett stort område i creative världen eller egen värld rent av till mitt projekt: Stargate Atlantis

Känner du inte till stargate atlantis så är det i hel het en väldigt stor stad i en annan galax, Pegasus, och de tar sig mellan jorden och atlantis med en sak som kallas Stargate. Det är helheten, googla ifall du vill ha mer fakta.

Jag vill starta mitt projekt med Xtralarge communtiy så jag inte bygger ensam och med mer kunskap från flera personer. Min plan är att bygga så detalj rikt och med så mycket effekter som möjligt! Nu i 1.4 så finns ju Commandblocks och då skulle man lätt kunna skapa en sorts "Teleportör". Vill ni ha mer info så ställ de nedan.

Jag kommer kanske lägga upp bilder på ungefär hur det kommer se ut.
Och helst skulle jag vilja ha en egen värld för jag hade tänkt att annvända Projektet till flera saker, tex. Survival map, Adventure map, och mer med tiden. Och tänkte släppa hela banan till minecraftforums/planetminecraft (Med alla byggares tillstånd så klart!)

Och om jag inte får en egen värld så behöver iallafall området vara vatten. Staden flyter på ett stort hav i serien, så lite WE får ni kanske göra :)

Well Well, Hoppas jag blir godkänd! Bilder om ett tag! Bye!

Edit: Just ja, Alla kommer ju inte få bygga, man måste ansöka till bygget ifall man vill vara med. Så här ungefär kommer "Rangordningen" se ut:
1 Bygg ledare (Jag)
1 Vice Byggledare (-)
2 Redstone Byggare (Kanske ökas) (-)
2 Inredare (Kanske ökas) (-)
Många Byggare (-)
(Listan kan ökas!)
 
Känner till det väldigt väl. Men du vet att du kommer typ aldrig kunna bygga det i SMP. I creative kommer det ta 232131231 dagar ensam. FÖR stort projekt för mig att haka på. Älskar SG-1 och SGA. Så lycka till :mrgreen:
 
LosGinos sa:
Känner till det väldigt väl. Men du vet att du kommer typ aldrig kunna bygga det i SMP. I creative kommer det ta 232131231 dagar ensam. FÖR stort projekt för mig att haka på. Älskar SG-1 och SGA. Så lycka till :mrgreen:

Uppdatera sidan med lite saker jag glömde skriva, som jag skrev när du skrev, jag letar ju efter folk på XL ;)
 
Gillar Stargate så detta låter ju såklart intressant :cool:
Ser fram emot planeringsunderlag och storleksuppskattning på byggnader osv.
 
Jag hjälper gärna till att bygga/whatever.
Älskar alla stargate-serierna (kanske inte universe så mycket, men det är fortfarande stargate)

Har ju byggt en ful version av SGC i mitt privatskydd :D
 
nautori sa:
Jag hjälper gärna till att bygga/whatever.
Älskar alla stargate-serierna (kanske inte universe så mycket, men det är fortfarande stargate)

Har ju byggt en ful version av SGC i mitt privatskydd :D

Vad vill du vara? välj bland dessa:
Källkod:
Vice Byggledare
Redstone Byggare
Inredare
Många Byggare


Edit: Storleks uppfatningen kan vara bort mot kanske 200 * 200? Det ska vara så realistiskt som möjligt. Om det skulle vara möjligt så skulle jag vilja ha en egen värld ifall området behöver vara större, Men storleken är inte exakt för jag har inte lyckas göra en bra ritning till bild, har bara en i huvudet. vilket är jobbigt.
 
SoreBeard sa:
200*200 täcker ju inte ens centrumtornet.
Är inte Atlantis nått i stil med 1 km i radie?

Jag vet inte, det är därför jag skulle behöva en egen liten värld.
Och jo, det skulle nog täcka mitten plus lite till.
 
Hade varit riktigt kul! Älskar SG-serierna.
Jag skulle kunna hjälpa till med redstone-delen om det skulle behövas :)
 
Jag behöver ingen titel eller nått sånt, bara att jag får donera credits/material och eventuellt slänga dit någon sten eller två räcker för mig =)

Sweet1993 vet vad jag menar ;)
 
Bra, Men vi kan inte börja projektet innan jag har gjort en typ ritning och det har jag inte kunnat göra PGA ingen bra dator med bra rit programm. Men nu har jag en dator fast moderkortet var typ trasigt så pappa och jag ska kolla upp det. Men annars borde jag ha en ritning till Måndag?

MVH Joarc

Ps. Projektet är INTE nedlagt, bara lite halvt inaktivt!
 
nautori sa:
Jag behöver ingen titel eller nått sånt, bara att jag får donera credits/material och eventuellt slänga dit någon sten eller två räcker för mig =)

Sweet1993 vet vad jag menar ;)
Hehe det kan du hoppa upp och sätta dig på ;-D, btw snart hemma igen.
 
skulle gärna hjälpa till med enkla saker att bygga, typ om ett område ska fyllas in med block eller något sådant, så jag väljer att vara många byggare :D //edit kan donera material jag med
 
Hej igen!

Jag vet att det har varit lite dött här men det är så att jag har försökt rita min ide med typ gimp eller nått men min hjärna vill inte släppa ut ide. Måste man verkligen ha en ritning? Kan bli svårt att göra en tydlig. Googla "Stargate Atlantis" Så får man massa fina bilder på atlantis. Min ide är att försöka bygga atlantis så detaljerad och fullt funktionelt som möjligt. Så ni admins, Vänligen tänk igenom om det kan gå att få mitt projekt igenom utan en ritning. Om ni måste ha en ritning så kan jag inte lova en tydlig, för jag vet inte hur jag skulle kunna göra en.

MVH Joarc
 
Visst kan vi googla efter bilder men är det vi eller du som vill bygga? Är det då du eller vi som ska visa lite bilder? Jo svaret på dessa frågor är att det är du som ska visa bilder. Orkar du inte göra det så blir det inget projekt.

Så om nu bilder kan visa vad du vill bygga så visa dom.

Sedan ville vi ha ritning för storlek, egen värld är nog uteslutet.
 
ClowneN sa:
Visst kan vi googla efter bilder men är det vi eller du som vill bygga? Är det då du eller vi som ska visa lite bilder? Jo svaret på dessa frågor är att det är du som ska visa bilder. Orkar du inte göra det så blir det inget projekt.

Så om nu bilder kan visa vad du vill bygga så visa dom.

Sedan ville vi ha ritning för storlek, egen värld är nog uteslutet.

Oke, Får väll tillbaka till rit bordet... Men det kan ta lite tid. Måste ritningen vara väldigt exakt eller bara typ ungefär som jag vill ha det? Och storleks utmätning? Det kan bli svårt för jag vill ha det så lika som möjligt. Vi får se när ritningen är klar! :)

EDIT: vet nån nått bra rit programm? GIMP verka inte så bra enligt mig...
 
Jag skulle kunna tänkta mig att hjälpa till. Kan inget om stargate men hjälper gärna att sätta ut blocks.

Det ska byggas i creative eller?
 
Tillbaka
Topp