Jag gjorde mina första renderingar på en windows 7 dator, men min dator har vista.. Chunky ser annorlunda ut och jag får inte ens upp "preview" fönstret och kan inte trycka på "rendera" någonstans. Är det någon som har testat chunky med vista och vet hur man får det att fungera?
 
JesPersona sa:
Jag gjorde mina första renderingar på en windows 7 dator, men min dator har vista.. Chunky ser annorlunda ut och jag får inte ens upp "preview" fönstret och kan inte trycka på "rendera" någonstans. Är det någon som har testat chunky med vista och vet hur man får det att fungera?
google är din bäste vän...
jag har inte använt vista på vääääldigt länge.. kan bero på att ja inte gillar operativet.. men ja..
 
Har gjort två bilder. Det är mina första, så de är inte super fina. ;o
Nu får man fortsätta testa..

En ovanifrån
20121029224247-83.183.132.4.png


Och en strax undertill
20121029224341-83.183.132.4.png


+ Ett stort tack till ClowneN för guiden!
 
En idé vore att ta en övervy bild av varje stad och därefter lista upp varje stad, i en och samma post. Där varje stadsbild har denna information under sig:

1) Aktiv / Inaktiv
2) Ägare
3) Tomt priser, lediga tomter?
4) Öppna resurstillgängligheter för boende (Trä(vilken typ?), vete, melon, pumpa, sockerrör, osv-farmar. Kanske t.om storleken på dessa, om man vill?)
5) Max 20 valfria ord från nuvarande ägaren, i tomt-säljande reklam syfte

Vad sägs?
En person som tror sig vara kvar på xtralarge de närmsta åren bör vara skribenten för tråden.
Kanske en admin i så fall?


[edit:] Måhända att jag postade i fel tråd, ifall denna är avsed endast för bilder("Bilder och Film"), admin får gärna flytta ifall det inte passar. Ursäkta i så fall! Postade snabbt utan att tänka på vart.

[edit2:] Hmm, efter att ha tittat runt i stads delen av forumet så behövs nog inte detta jag föreslår. :)
 
yyww9.jpg


Första gången jag testar mig på att renderera en bild, blev inget bra..
But.. better than nothing.

För er som undrar vad det är, så är det en påbörjad gold farm i overworld.
 
kittsforhitts sa:
En idé vore att ta en övervy bild av varje stad och därefter lista upp varje stad, i en och samma post. Där varje stadsbild har denna information under sig: ....


Annars finns väl de flesta städerna på wikin?
Men jag är på att rendera lite bilder på städer =)
 
Tillbaka
Topp