r0bb4n

Aktiv medlem
Separera in-game chatten från vanliga chatten
Detta mIRC-script flyttar in-game chatten från #xtralarge (det boten skriver ut i kanalen alltså) och lägger den i ett eget fönster, vilket gör att det blir mycket lättare att följa det som händer i kanalen.

Installation
Scriptet ska packas upp till antingen %appdata%/mIRC/scripts eller <Mappen där du installerat mIRC>/scripts, dock troligtvis den förstnämnda mappen om du har Windows Vista eller Windows 7.

När du har lagt in filen där skriver du '/load -rs1 scripts/xtralarge.mrc'.

Sen när boten skriver ut något i kanalen så öppnas automatiskt ett nytt fönster. Vill du öppna det manuellt kan du skriva '/xtralarge' eller högerklicka i kanalen och sedan klicka på 'In-game Chat'.

Spelarlista
Scriptet laddar in en spelarlista som uppdateras varje gång någon går in eller ur servern.

Highlighting
Fungerar tillsammans med mIRC's inbyggda highlighting-funktion. Gå in i 'Address Book' (ALT + B) och klicka sedan på 'Highlight' för att ställa in detta.

Desktop
Högerklickar du på fliken till det nya fönstret och klickar på 'Desktop' så frigörs den ifrån mIRC och blir lite som en egen applikation, även om du fortfarande måste ha mIRC igång.

Ladda ner:
https://www.dropbox.com/s/xrmb6u7g935as5z/xtralarge.zip
 
Hade inget att göra så jag fixade lite mer med koden för er som är intresserade. Bland annat lade jag till en playerlist, dock visar den enbart användare som har joinat servern under tiden du har varit inne i kanalen.

Förhoppningsvis kanske granis kan greja ett kommando till boten så man kan se vilka som är online så jag kan fixa detta. :)
 
Återigen uppdaterad då granis var snäll och fixade det kommando jag bad om. ;)
Nu ska scriptet visa vilka spelare som är online på servern i listan och antalet spelare i titelraden.

Om du får något felmeddelande eller så när du använder scriptet så hojta till.
 
Den senaste versionen ger mig text i ett nytt fönster och i #xtralarge-kanalen, d.v.s. dubbelt upp.
Laddade in scriptet med .mrc-filen och körde /hop.

I still like though! ;)

** EDIT **
Kör nbs-irc och det funkade då jag kopierade och klistrade in hela fadderlullan i nbs-own.nbs och körde /hop två gånger i #xtralarge-kanalen.

Awesomesauce!
 
Uppdaterat koden mer med highlighting och lite småfixar.

Säg gärna till om du hittar några fel. :D
 
Uppdaterad eftersom den förra koden slutade funka när granis bytte till HeroChat.

Har skrivit om koden helt, så säg gärna till om det är något som inte funkar som det ska. :)
 
Uppdaterad..

Lade till ett menyalternativ för att öppna chattfönstret manuellt. Finns i menyn som visas när man högerklickar i #xtralarge-kanalen.

Har även lagt till så man kan dölja de kanaler man inte vill se, samt en config-fil där man kan ändra hur meddelanden från de olika kanalerna ska visas om man känner för det + en liten uppdateringsfunktion så man slipper spara ner filen på nytt och skriva massa kommandon varje gång jag gör någon ändring.

Uppdateringsfunktionen har ingen versionskontroll, men jag skriver här när jag gör några ändringar.

Högerklicka i chattfönstret så får du en meny där du hittar allt detta.
 
Tillbaka
Topp