granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
trophy.gif


Xtralarge uppgraderar till 1.0

Bara dagar efter nya releasen har Bukkit välsignat oss med en 1.0 kompatibel version.
Efter en del testande och en del patchande har jag nu uppgraderat vår mainserver till den senaste utgåvan.


What, vi brukar ju vänta ett par veckor?

Istället för att som brukligt invänta en stabil version av bukkit väljer vi att våghalsigt kasta oss in i alla nya goa features.
Detta kan dock också betyda fler krascher, rollbacks, buggar, osv.


Jag har hittat en jättecool dupe-bugg!

Vad bra! Vänligen håll den för dig själv och admins. Det finns mindre nogräknade spelare som inte tänker på konsekvenserna och ingen vill ju bli bannad härifrån pga. något så onödigt som en exploit!


*cool sak* funkar inte längre!

Det är förmodligen med flit. Bland annat WebAuction och War är borttaget (tillfälligt) pga kompabilitetsproblem.


Som diskussionsunderlag ser jag gärna åsikter kring uppdatera tidigt (och farligt) eller invänta stabil release (och sova gott).
Vad tycker ni?
 
Även XtraLife är borttaget pga. skumma buggar.
Ingen idé att köra betaplugins mot en betabukkit som implementerar en betaminecraftrelease.

(ja, jag vet att dom kallar det icke-beta =))
 
hejsan undrar bara varför det inte går att skriva /xtralife för mig. ja har donerat gick att skriva det hela dan i går när ja dog. men inte nu dog ca kl 10.50 tänkte Mvh Mikael1982
 
Mikael1982 sa:
hejsan undrar bara varför det inte går att skriva /xtralife för mig. ja har donerat gick att skriva det hela dan i går när ja dog. men inte nu dog ca kl 10.50 tänkte Mvh Mikael1982

granis sa:
Även XtraLife är borttaget pga. skumma buggar.
Ingen idé att köra betaplugins mot en betabukkit som implementerar en betaminecraftrelease.

(ja, jag vet att dom kallar det icke-beta =))
 
okej för ja tp dit ja dog pricis efter men allt var borta . kan bara ha vart ca1-2 min som det tog :cry: kan det vara nått med allt nytt så det bara e nått som ska fixas till?
 
Mikael1982 sa:
okej för ja tp dit ja dog pricis efter men allt var borta . kan bara ha vart ca1-2 min som det tog :cry: kan det vara nått med allt nytt så det bara e nått som ska fixas till?

Det är fler som haft problem med detta så det kan mycket väl vara en effekt av att vi (lite tidigt) uppgradera till bukkit/1.0.0.

Tyvärr inte mycket att göra åt :(
 
granis sa:
Mikael1982 sa:
okej för ja tp dit ja dog pricis efter men allt var borta . kan bara ha vart ca1-2 min som det tog :cry: kan det vara nått med allt nytt så det bara e nått som ska fixas till?

Det är fler som haft problem med detta så det kan mycket väl vara en effekt av att vi (lite tidigt) uppgradera till bukkit/1.0.0.

Tyvärr inte mycket att göra åt :(

Det kan vara att grejerna är osynliga, det hände mig idag.
Dock visste jag exakt vilka block jag dött på, så jag fick upp dem iaf.
 
ravvie sa:
granis sa:
Mikael1982 sa:
okej för ja tp dit ja dog pricis efter men allt var borta . kan bara ha vart ca1-2 min som det tog :cry: kan det vara nått med allt nytt så det bara e nått som ska fixas till?

Det är fler som haft problem med detta så det kan mycket väl vara en effekt av att vi (lite tidigt) uppgradera till bukkit/1.0.0.

Tyvärr inte mycket att göra åt :(

Det kan vara att grejerna är osynliga, det hände mig idag.
Dock visste jag exakt vilka block jag dött på, så jag fick upp dem iaf.


Som Ravvie sa, har hänt mig också, osynliga grejjer så man får springa runt som en tok tills man tror att allt är upplockat. :p
 
Tillbaka
Topp