ClowneN

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
fyrverkeri.jpg


Då var vi moderna igen och kör numera version 1.4.6.
Tills vidare är det problem med böcker och fyrverkier, de nollställs när man byter inventory-grupp, dvs om man byter mellan terranova/world, vanilj eller creative.

Skriv gärna i denna tråd om du hittar:
Buggar
Exploits (känslig sådan? pm:a admin på forum/irc)
Konfigurationsmissar
 
fyodisco sa:
Trevligt :) Men är det vanliga böcker, böcker som man har skrivit i eller enchant böcker som nollställs då?
Kan säkerligen vara båda, testa lite och se, jag gjorde lite tester med enchantade böcker igår och det verkade funka att tpa runt med i alla fall.
 
Är det bara jag som har problem med att anvila? När jag lägger ihop två tools eller ett vapen och en bok osv. så hoppar de insatta föremålen ut när jag tar ut det nya. Alla lvls försvinner men jag får ingen ny tool. Man kan göra en relogg för att få tillbaka lvls men det går fortfarande inte att sätta ihop toolsen.

Jag vet att detta har varit ett problem som har funnits tidigare men jag ville bara kolla om någon vet vad det beror på. Det är väldigt frustrerande att aldrig få det att funka.

Jag förstår inte heller varför det funkar för vissa att anvila ibland och ibland inte.


/gocchef
 
Jag har precis samma problem som gocchef, otroligt frustrerande. Det funkar dock för mig ibland att lägga ihop lägre levlade items, typ något som kostar 14 levels, men aldrig något som kostar över 20
 
gocchef sa:
Är det bara jag som har problem med att anvila? När jag lägger ihop två tools eller ett vapen och en bok osv. så hoppar de insatta föremålen ut när jag tar ut det nya. Alla lvls försvinner men jag får ingen ny tool. Man kan göra en relogg för att få tillbaka lvls men det går fortfarande inte att sätta ihop toolsen.

Jag vet att detta har varit ett problem som har funnits tidigare men jag ville bara kolla om någon vet vad det beror på. Det är väldigt frustrerande att aldrig få det att funka.

Jag förstår inte heller varför det funkar för vissa att anvila ibland och ibland inte.


/gocchef
Jag fick det att funka, dock tog den 30 levlar i stället för 18 som det stod :p
 
Tillbaka
Topp