Jag tänkte köpa det idag, jag heter på Origin OJRA12 (Jag skaffa det för länge sen...)
 
Är det nått att shoppa och spela? Gillar verkligen inte att man måste vara online för att spela.
Såååå... Är det superbra?
 
Är faktiskt lite nyfiken på det! Den enda Sim versionen som jag gillat innan är SimCity 2000. Och när jag läser om nya SimCity så känns det som det är lite som den gamla känslan i spelet som dom försökt komma tillbaka till.

Någon som spelat bägge och som kan bekräfta detta?

/sm6vit
 
Det var ju väldigt länge sedan jag spelade SimCity 2000 men det nya är i alla fall sjukt bra imho. Väldigt lätt att fastna några timmar/dagar när man borde äta/sova/jobba istället ;)
Alltid online-kravet är väl lite töntigt kan jag tycka. Men eftersom samarbete mellan städer nästan är ett måste så förstår jag det. Så länge man inte har väldigt dåligt Internet så känns det inte som ett problem. Är ju alltid online ändå
 
Jag är också lite nyfiken faktiskt :D

Spelar fortfarande sim city 2000, snes, på mobilen.. :)
 
Har hört att det ska vara bra, även att de har ett jobbigt DRM-skydd...
Men eftersom de sattsar på att man ska spela fler online så ser jag inget fel i att ha det via deras servrar, även om det ger dem lite för stor makt över när och hur vi får spela.
Det eliminerar problemet med att olika spelare har olika patcher och inte kan spela tillsammans.
Det ger direkt tillgång till bugfixes och tweeking (småpill med siffror som inte ändrar så mycket men tillräckligt för att göra skillnad i långa loppet).

Jag är tve-eggad när det gäller att spela spel mot servrar, handhållna av företag.
Tänker mest på Mercenaries 2, som i sig är ett riktigt kul. Men efter att de stängde ner servrarna så kunde man inte spela online mer. Det gick inte att linka 2 konsoller och spela via länk, gick inte att spela på delad skärm. Vilket resulterade i att ett awesome spel gick förlorat.

Ses i sim-xtralarge på måndag ;)
 
har köpt simcity och har nån gjort en region till XL? Och i sånt fall, vilken server? Om inte, En EU-Server borde vara bäst, en nära sverige. Adda mig på Origin, OJRA12, Säg till vem ni är först, alltså att ni är från XL.
 
Spelet har ju inte varit felfritt på något vis så EA kommer ju erbjuda alla som köpt spelet kompensation och nedan ser ni vilka spel ni kan välja på om man då lagt in sitt spel i Origin senast 24 Mars:

Battlefield 3 (Standard Edition)
Bejeweled 3
Dead Space 3 (Standard Edition)
Mass Effect 3 (Standard Edition)
Medal of Honor Warfighter (Standard Edition)
Need For Speed Most Wanted (Standard Edition)
Plants vs. Zombies
SimCity 4 Deluxe Edition

30 Mars kan man plocka ut sin kompensation.
Lite komiskt att dom erbjuder SimCity 4 :p
 
Jag har fått igång simcity och undrar vilken server regionen ska vara i? Och ifall jag kan skapa regionen? Jag har iallafall börjat köra på Antarktis servern.
 
Jag har spelat på Antarctica hela tiden. Inte kommit in på någon i EU men det har funkat bra ändå tycker jag
 
Jag har skapat en Region som heter XtraLarge på Antarctica servern nu.
Alla som vill spela är välkomna att lägga till mig på Origin och/eller skriva här i tråden.
Det finns plats för totalt 16 städer -1 som är min :lol:
 
Heter du Tody_too på origin också?
Heter OJRA12, adda mig så du kan lägga till mig till regionen.
 
Tillbaka
Topp