oed

Medlem
Hej, jag har haft lite problem med att spela online mot minecraft servrar min laptop. När jag spelar ofline får jag ca 30 fps vilket är acceptabelt men när jag kör mot en server får jag runt 1 fps vilket är helt ospelbart :p ibland kan det hända att det flyter på upp till en 30.
Problemet verkar inte vara internet anslutningen eftersom jag kan köra med min stationära dator utan att detta händer.

Laptopens specifikationer:
Processor: Intel core duo 2.20Ghz 32 bitars
Minne: 3 GB
samt något integrerat grafikkort.

Någon som har nån aning om vad detta kan bero på?
 
Ja det tror jag att det är men det förklarar väll inte varför det funkar sämre när jag kör mot en server..
 
för att det finns mer att uppdatera på denna servern med mer.. plugins m.m plus jag antar att du inte har lika mycket byggnader i single player ?
 
jag har inga problem men hur kollar man fps på minecraft? Skulle vara kul att se ;)
Jag har också laptop så.

f3.
 
Devlas sa:
för att det finns mer att uppdatera på denna servern med mer.. plugins m.m plus jag antar att du inte har lika mycket byggnader i single player ?
Ok, plugins förstår jag varför det kan dra mer, men sparas inte byggnader på samma sätt som terrängen? Förstår inte riktigt hur det skulle kunna påverka..
 
Tillbaka
Topp