granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Vad räknas som stad?

Med en stad avses en plats där ni erbjuder tomter till andra spelare.
Det är också endast i städer separata (sub-zoner) kan delas ut till invånare, så de inte kan förstöra på varandras tomter.

Vad bör jag tänka på för att inte få min stadsansökan nekad?

Det ska finnas minst 3st ägare med full kontroll över staden och som sköter nyinflyttning.

Tomter beskattas med 30% av tomtpriset, dock LÄGST 200c.
En tomt är en subzon i staden där någon annan än stadsägarna har tillgång.
Observera att denna skatt ej betalas av stadsägarna, den samlas in av staten.

Startkostnad på 10000c för att få stadsskyddet aktiverat, samt warp/portal.

Det geografiska läget på staden bör vara noga planerat och en ansökan kan nekas pga det ligger för nära någon annans bygge.
Bygg smart.

Vi använder för närvarande WorldGuard som skydd, förslagsvis tittar du igenom manualen över denna plugin före stadsansökan.
Länk: http://wiki.sk89q.com/wiki/WorldGuard/Regions

Gör inte för många tomter! Ni bör samla ihop till 10000c INNAN ni börjar riva massa skog för att göra tomter.
Står det för många outnyttjade tomter i en stad kan dessa komma att straffskattas.

Även om ni har fått ihop 10000c kan er ansökan komma att nekas pga ni är för ny på servern.
Spela gärna några veckor innan storslagna stadsplaner smids.


Vad ska min ansökan innehålla?

Döp din tråd till stadsnamnet du ansöker om.
De tre (eller flera) ingame-minecraft namnen på stadsägarna.
Namn på staden.
Önskat prefix på subzoner (kan lämnas blankt så fyller vi i).
Bild från 3D-kartan över ditt tilltänkta byggområde, utzoomat såväl som inzoomat.
En kort text som beskriver varför du tror folk kommer köpa tomt hos er.


Hur stort skydd får vi?

Om er ansökan godkänns så gäller generellt att ni får så stort utrymme som ni behöver. Detta betyder ju naturligtvis inte att ni får ta upp hela kartan med er stad. Återigen, bygg smart. Stora visioner är alltid roligt, men gör det i etapper. Börja smått.


Som du säkert förstått om du läst såhär långt lämpar sig privatskydd mycket bättre om man är ett kompisgäng som vill bygga tillsammans.
 
Jag ser ingen regel mot att bygga upp delar av staden dvs de delar som inte ska vara bebodda av spelare. Skulle det vara ok att bygga statliga byggnader till exempel ett slott som tillhör staden men som inte är en del av tomterna?
 
sweet1993 sa:
Jag ser ingen regel mot att bygga upp delar av staden dvs de delar som inte ska vara bebodda av spelare. Skulle det vara ok att bygga statliga byggnader till exempel ett slott som tillhör staden men som inte är en del av tomterna?
Det står ju klart å tydligt att inget får byggas, granis har sagt det ingame med, då ni kanske inte får skyddet, även om ni har pengarna. Och du har väl typ spelat i en vecka här? Lite för snabbt att bygga stad känner jag personligen.
 
Tillbaka
Topp