granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Många frågar om när marknaden kommer tillbaks, och tyvärr är svaret ovisst.

Den plugin vi tidigare använt är utdaterad sen länge och den "naturliga" efterträdaren är i min åsikt inte redo att köras på en server av Xtralarge's rang (stabilitetsmässigt menat).

Tipsa gärna om ni vet med er någon bra marknadsplugin, kravet är webbinterface då jag inte tycker ingame-shoppar är intressant förens McAPI finns och man kan göra smidiga/bra interface ingame.

Efterträdaren som inte duger: http://dev.bukkit.org/server-mods/webauctionplus/
(återkommande kraschrapporter, galen databasstruktur, etcetera)
 
Kan vi inte testa chestshop och sedan bygga ett shoppingcenter där spelare kan köpa ett sälj-bås för liten summa t.ex 100c och där får han sälja vad han vill men efter ett rekomenderat pris som har blivit satt av staten?! :) (om vi inte hittar ett web baserat)
 
Pirrelli sa:
Kan vi inte testa chestshop och sedan bygga ett shoppingcenter där spelare kan köpa ett sälj-bås för liten summa t.ex 100c och där får han sälja vad han vill men efter ett rekomenderat pris som har blivit satt av staten?! :) (om vi inte hittar ett web baserat)

Det skulle vara mysigt.
Gillar iden att gå runt och fönstershoppa i en trevlig marknad.
Och det skulle ge mer aktivitet i den delen av staden som marknaden ligger i, eftersom alla måste fylla på kistor och annat =)
Men det är långt ifrån optimalt.

Pros:
mysigt, trevligt
mer aktivitet
enklare, se vad du köper och få det direkt

Cons:
mer spring för samma saker
inte lika enkelt
 
nautori sa:
Pirrelli sa:
Kan vi inte testa chestshop och sedan bygga ett shoppingcenter där spelare kan köpa ett sälj-bås för liten summa t.ex 100c och där får han sälja vad han vill men efter ett rekomenderat pris som har blivit satt av staten?! :) (om vi inte hittar ett web baserat)

Det skulle vara mysigt.
Gillar iden att gå runt och fönstershoppa i en trevlig marknad.
Och det skulle ge mer aktivitet i den delen av staden som marknaden ligger i, eftersom alla måste fylla på kistor och annat =)
Men det är långt ifrån optimalt.

Pros:
mysigt, trevligt
mer aktivitet
enklare, se vad du köper och få det direkt

Cons:
mer spring för samma saker
inte lika enkelt

sant! :ugeek: men det är bättre än inget och det är granis som bestämmer! ;)
 
Ingame-shoppar utan speciellt interface är ingenting vi kommer införa.
Tänk på att Minecraft innehåller hundratals items, det skulle bli ohanterbart snabbare än snabbt.

Chestshops är visserligen en förbättring mot skyltar osv, men det blir fortfarande samma problem.
(och hur ska man hitta lägsta priset på spawn-cow-eggs?)

Ultimat är min förhoppning att McAPI någonsin släpps, och man kan skapa egna fönster/listor/knappar. Tänk WoW-auctionhouse ingame osv. Tills dess är webben en bra second-best.
 
granis sa:
Ingame-shoppar utan speciellt interface är ingenting vi kommer införa.
Tänk på att Minecraft innehåller hundratals items, det skulle bli ohanterbart snabbare än snabbt.

Chestshops är visserligen en förbättring mot skyltar osv, men det blir fortfarande samma problem.
(och hur ska man hitta lägsta priset på spawn-cow-eggs?)

Precis, långt ifrån optimalt. Men mysigt att springa runt och leta bra priser i en gigantisk marknad ;)
 
nautori sa:
granis sa:
Ingame-shoppar utan speciellt interface är ingenting vi kommer införa.
Tänk på att Minecraft innehåller hundratals items, det skulle bli ohanterbart snabbare än snabbt.

Chestshops är visserligen en förbättring mot skyltar osv, men det blir fortfarande samma problem.
(och hur ska man hitta lägsta priset på spawn-cow-eggs?)

Precis, långt ifrån optimalt. Men mysigt att springa runt och leta bra priser i en gigantisk marknad ;)
Webb föredras alla dagar i veckan. Tänk en eBay-liknande plattform med fastpris och deadline (som nu), auktion (med buy-it-now och skambudsmöjlighet). Den plattform vi nu har haft har ju också endast fokuserat på säljaren. Kanske rentav ha en köparnas del också? Om någon vill köpa 5.000 lapizblock så finns det ju inget sätt att kommunicera det och då vore det väl bra att kunna lägga ut en sådan annons, istället för att dammsuga marknaden 20 gånger på de 256 block som normalt finns ute. Det hade varit gött.

Så en marknadsplats in-game skulle kanske vara en fin plats, men utan överblicken som Granis pratar om så faller det också för min del. Primärt ser inte jag marknaden som ett ställe att roa sig, utan ett smidigt sätt att tillgodose behov för köpare och säljare.
 
...sen vore det naturligtvis jäkligt trevligt om man på något sätt kunde se money-saldot in-game, tills dess att allt är klart.
 
Den första marknaden vi hade var riktigt mysig. Cruisa runt i alla affärer efter det bästa pris och se hur de olika spelarna gjort sin inredning.

Synd att det inte kommer skaffas, men aja, man kan inte få allt ;)
 
kittsforhitts sa:
Den första marknaden vi hade var riktigt mysig. Cruisa runt i alla affärer efter det bästa pris och se hur de olika spelarna gjort sin inredning.

Synd att det inte kommer skaffas, men aja, man kan inte få allt ;)
Kanske en combo? Marknadslogiken på en webbaserad handelsplats, med ingamehandel som valfri option?
 
Gamla marknaden togs bort på grund av att skyltar i större skala på samma plats skapar extrem lagg och tar på server prestandan. Därför är det inte tänkbart att det införs igen, eller folk kanske älskar lagg? Jag gör det i alla fall inte! :D
 
Om man kund efå en "custom" popup ruta i spelet så skulle det vara väldigt nice att besöka butiker i spelet.
Är inte skylt-lagg buggen fixad än?
 
SoreBeard sa:
Om man kund efå en "custom" popup ruta i spelet så skulle det vara väldigt nice att besöka butiker i spelet.
Detta är enligt mig (och förhoppningsvis mojäng) en av de stora anledningarna till ett mcapi.
Självklart ska vi ha ett ingame-interface när möjligheter till ett värdigt sådant finns :)
 
granis sa:
SoreBeard sa:
Om man kund efå en "custom" popup ruta i spelet så skulle det vara väldigt nice att besöka butiker i spelet.
Detta är enligt mig (och förhoppningsvis mojäng) en av de stora anledningarna till ett mcapi.
Självklart ska vi ha ett ingame-interface när möjligheter till ett värdigt sådant finns :)

Krävs det inte att man installerar ett clientmod då?
 
Tillbaka
Topp