OriginalMadman
Aktiv medlem
Jag råkade bygga ett litet höghus, och sen när jag inte visste vad jag ville göra med det kom jag på idén att utlysa en liten tävling i inredning.
Varje våning i mitt höghus är 14x14 och 5 hög invändigt. Det finns en hiss och access-stege. Samt en stor foaje, tak och källare (behöver också inredas)
Målet är att bygga en så läcker och snygg lyxvåning det går på ytan... även om den är liten. Alternativt foajen, taket eller källaren (om någon vill).
Temat är modernt och bör följas. Det blir inte tillåtet att ändra fasad eller hiss utan tillåtelse och det är endast tillåtet att ändra golv/tak om grannen ovan/under är med på det (gå ihop och bygg etage om ni vill - alternativt någon om intresset är lågt).
Tillgängliga våningar/byggen är (uppifrån och ner):
Taket
plan 7 penthouse (nackdel: har moln)
plan 6 (bokad: Viveka_tanika2)
plan 5 (bokad: Enchantix)
plan 4 (hissen stannar här på vägen upp) - (bokad: koffem)
plan 3 - (bokad: MrMa1k)
plan 2 (bebyggs om intresse finns)
foaje (högre i tak, golvet klart)
källare (helt oinredd, något större, kanske nåt för pool, squashhall, restaurang eller gemensamt utrymme... går att slå ut 2 väggar mot beachen)
bonusbyggen jag kan tänka mig: pool, tennisbana precis i anslutning.
Är intresset stort nog kommer våning 2 också att beläggas (dvs en våning lägre tak i lobby).
Obs! Detta är inget stadsbygge, ni får som vanligt inte härja i omgivningen (som är nära mitt hem) men ni får gärna komma på besök.
Jag tar INGET betalt för våningen (och servicen/supporten är helt därefter
. Men jag vill bara ha seriösa byggen och ni får ansöka här i tråden och gärna med någon rad om lite vad ni hade tänkt. Eller hugg mig online.
Ansökningar här tills utrymmet är slut. Tävlingen döms 14 augusti, alternativ innan om alla är klara.
Tävlingspriser (förutom äran):
1:a pris: 150c
2:a pris: 100c
+ att jag belönar ALLA våningar jag gillar designen på och vill behålla med 50c.
(i egenskap av hyresvärd vill jag behålla rätten att om det är någon våning jag absolut inte gillar att ändra eller bygga om den - men i första hand ber jag er)
Bilder på skrapan i nuvarande ofärdiga skicket:
http://originalmadman.imgur.com/minecra ... ents#DrUSH
Sen blir det såklart bilder när den är klar.
FETA CREDS TILL PONTA_008 FÖR HISSEN
Varje våning i mitt höghus är 14x14 och 5 hög invändigt. Det finns en hiss och access-stege. Samt en stor foaje, tak och källare (behöver också inredas)
Målet är att bygga en så läcker och snygg lyxvåning det går på ytan... även om den är liten. Alternativt foajen, taket eller källaren (om någon vill).
Temat är modernt och bör följas. Det blir inte tillåtet att ändra fasad eller hiss utan tillåtelse och det är endast tillåtet att ändra golv/tak om grannen ovan/under är med på det (gå ihop och bygg etage om ni vill - alternativt någon om intresset är lågt).
Tillgängliga våningar/byggen är (uppifrån och ner):
Taket
plan 7 penthouse (nackdel: har moln)
plan 6 (bokad: Viveka_tanika2)
plan 5 (bokad: Enchantix)
plan 4 (hissen stannar här på vägen upp) - (bokad: koffem)
plan 3 - (bokad: MrMa1k)
plan 2 (bebyggs om intresse finns)
foaje (högre i tak, golvet klart)
källare (helt oinredd, något större, kanske nåt för pool, squashhall, restaurang eller gemensamt utrymme... går att slå ut 2 väggar mot beachen)
bonusbyggen jag kan tänka mig: pool, tennisbana precis i anslutning.
Är intresset stort nog kommer våning 2 också att beläggas (dvs en våning lägre tak i lobby).
Obs! Detta är inget stadsbygge, ni får som vanligt inte härja i omgivningen (som är nära mitt hem) men ni får gärna komma på besök.
Jag tar INGET betalt för våningen (och servicen/supporten är helt därefter
Ansökningar här tills utrymmet är slut. Tävlingen döms 14 augusti, alternativ innan om alla är klara.
Tävlingspriser (förutom äran):
1:a pris: 150c
2:a pris: 100c
+ att jag belönar ALLA våningar jag gillar designen på och vill behålla med 50c.
(i egenskap av hyresvärd vill jag behålla rätten att om det är någon våning jag absolut inte gillar att ändra eller bygga om den - men i första hand ber jag er)
Bilder på skrapan i nuvarande ofärdiga skicket:
http://originalmadman.imgur.com/minecra ... ents#DrUSH
Sen blir det såklart bilder när den är klar.
FETA CREDS TILL PONTA_008 FÖR HISSEN