granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
KRFodl.png

Som utlovat när Bukkit nu finns i stabil version kommer Terranova. [latin för nytt land]

Myskoxe har jobbat dygnet runt och nu går det äntligen slå upp portarna - men vart dom är - det får du hitta själv :)

Några tips

  • - Portalerna tar dig 1000 block i det väderstrecket de är riktade
    - De gula sakerna är postlådor som är länkade till WebAuction
    - Det finns en autoheal-zon på cafe't, dock en långsam sådan
    - I mitten finns portaler till alla världar
    - Alla tomter är reserverade och kommer auktioneras ut vid senare tillfälle
    - Det finns en karta, map_terranova
    - Det är fritt fram att börja bygga enligt rådande serverregler
    - Strongholds är fornminnen, ajabaja! Rör ej!

Välkommen!
 
Om någon undrar över tomtfördelningen så är det inte bestämt hur det ska gå till än, troligtvis auktioner dock.

De enda som fått tomter hittils är de få 'guldmedlemmar' vi har som såg till att servern överlevde i somras när det gick mycket - i kassan. Och SoreBeard för han var först dit efter nyheten kom ut :)
 
Kul att se detta! Både för de nya spelarna som får en chans att vara med på starten till en Ny Värld. Samt kul att se de spelare som tidigare lagt ner mycket på servern, få denna lilla tjänst (tomt).

+1 på allt. =)
 
jag har också hittat dit :shock:

jag skulle jätte gärna vilja ha en tomt där.
kommer första och andra plats i jultävlingen få en tomt i staden???

Terranova.

PS. jag skrev bara det för att det ser coolt ut

MvH assarbertil
 
Hur är det med mushroom islands?

Om man förökar två mooshrooms (kossorna) och sedan lockar med sig två nybreedade mooshisar till en rolig mooshfarm, skulle detta vara abuse?
 
Bara så att det här inte försvinner ut i etern p.g.a. tidigare diskussion;

Om man förökar två mooshrooms (kossorna) och sedan lockar med sig två nybreedade mooshisar till en rolig mooshfarm, skulle detta vara abuse?

mvh

/S
 
Sansarah sa:
Bara så att det här inte försvinner ut i etern p.g.a. tidigare diskussion;

Om man förökar två mooshrooms (kossorna) och sedan lockar med sig två nybreedade mooshisar till en rolig mooshfarm, skulle detta vara abuse?

mvh

/S

Om jag uppfattar dig korrekt är det helt OK. :p
 
:shock: Ska vi någonsin få komma till "the End"? Jag menar
- Strongholds är fornminnen, ajabaja! Rör ej!
Vi vanliga spelare ska då inte aktivera End portalen eftersom den är del av strongholdet. Kan vi åtminstone få möjlighet att köpa End stone av corningstone? End stone verkar vara snygg att bygga med :)

Jag vill gärna få turista ett stronghold men tycker det inte verkar värt att söka efter det som läget är nu :roll: Skriv gärna en rad med koordinaterna om ni springer på det.
Jag utforskar mest i hybridvärlden än. :p
 
IngaLillDT sa:
:shock: Ska vi någonsin få komma till "the End"? Jag menar
- Strongholds är fornminnen, ajabaja! Rör ej!
Vi vanliga spelare ska då inte aktivera End portalen eftersom den är del av strongholdet. Kan vi åtminstone få möjlighet att köpa End stone av corningstone? End stone verkar vara snygg att bygga med :)

Jag vill gärna få turista ett stronghold men tycker det inte verkar värt att söka efter det som läget är nu :roll: Skriv gärna en rad med koordinaterna om ni springer på det.
Jag utforskar mest i hybridvärlden än. :p

Säg till mig när vi är online så kan jag guida dig till en som du kan utforska.. :)
 
Yahrr sa:
IngaLillDT sa:
:shock: Ska vi någonsin få komma till "the End"? Jag menar
- Strongholds är fornminnen, ajabaja! Rör ej!
Vi vanliga spelare ska då inte aktivera End portalen eftersom den är del av strongholdet. Kan vi åtminstone få möjlighet att köpa End stone av corningstone? End stone verkar vara snygg att bygga med :)

Jag vill gärna få turista ett stronghold men tycker det inte verkar värt att söka efter det som läget är nu :roll: Skriv gärna en rad med koordinaterna om ni springer på det.
Jag utforskar mest i hybridvärlden än. :p

Säg till mig när vi är online så kan jag guida dig till en som du kan utforska.. :)

Tack Yahrr, men jag har fått kika runt i ett under mellandagarna.
Jag har även sett en tråd som besvarar min ursprungliga frågeställning;
The End, slutvärlden, enderdrakens kvarter, är upplåst och redo för fighting!
Du finner en portal från staden lumen i världen terranova.
Obs, tänk på att det kanske är svårare än du tror.

Granis är vår hjälte <3 :cool:
 
Tillbaka
Topp