iqfemtio2

Ny medlem
Jag, inklusive väldigt många har allt velat spränga upp lite plats istället för att hacka i ändlösa timmar.

Det borde finnas någon lösning på detta.

Let me introduce: TNT

T.ex. Man får presentera ett projekt, volym på det man vill spränga och en admin/ansvarig får bedöma ett rimligt pris.

Kanske bara borde existera för donatorer eller folk med privatskydd?

Fortsätt gärna brainstorma tråden. Men gärna med rimliga förslag och genomtänkta + eller -!

Mvh / IQfemtio2!

:idea: ;)
 
Kan säga att det skulle nog minskat tiden för projektet jag är inblandad i just nu med ett par dagars arbete.

Fast å andra sidan är det ganska rogivande att hacka ett par timmar efter jobbet (did I just say that?)

Jag är som vanligt kluven, i saker som gör det lättare, med argumenten:
1. Det skulle vara skönt att kunna
2. Det skulle göra det för lätt


Spränga saker kan vara kul, men det brukar bli lite för knasigt.

Men om det övervakas, typ av någon som specialiserar sig inom TNT i minecraft, som kan beräkna (or whatnot) hur mycket och vart TNTn ska placeras. Fast det kanske blir lite för seriöst?

Sen har vi problemet med server-lagg.
Att detonera större mängder TNT gör att det kan bli instabilt för andra.
 
nautori sa:
Men om det övervakas, typ av någon som specialiserar sig inom TNT i minecraft, som kan beräkna (or whatnot) hur mycket och vart TNTn ska placeras. Fast det kanske blir lite för seriöst?
Det känns som den bästa lösningen!

nautori sa:
Sen har vi problemet med server-lagg.
Att detonera större mängder TNT gör att det kan bli instabilt för andra.
Det här är tyvärr det som hindrar oss mest från att tillåta TNT. Det finns plugins som hjälpligt gör TNT hanterbart (för servern) i stora mängder, istället för att sänka servern, men det är ingenting jag tänker lägga in "så här nära" McAPI. Min förhoppning är dock att de gör TNT användbart i vanilla multiplayer, utan plugins..
 
Man skulle ju kunna spränga tex 1-5 tnt åt gången, det borde ju inte påverka servern så mycket. Problemet är ju bara att det tar mycket längre tid....

Sen är ju inte modapi speciellt nära heller, 1.3 kommer 1:a augusti och modapi kommer i 1.4. Med tanke på hur sällan det kommer uppdateringar nu efter release så lär det dröja minst 3 månader innan 1.4 och modapi kommer.
 
Michaelo90 sa:
Sen är ju inte modapi speciellt nära heller, 1.3 kommer 1:a augusti och modapi kommer i 1.4. Med tanke på hur sällan det kommer uppdateringar nu efter release så lär det dröja minst 3 månader innan 1.4 och modapi kommer.

Det är rätt nära tycker jag. Somliga kanske inte tycker 3 månader är lätt att vänta ut, men jag å andra sidan tycker det är inte värt att införa ett plugin för enbart 3 månader, mer eller mindre.
 
Derekerium sa:
Michaelo90 sa:
Sen är ju inte modapi speciellt nära heller, 1.3 kommer 1:a augusti och modapi kommer i 1.4. Med tanke på hur sällan det kommer uppdateringar nu efter release så lär det dröja minst 3 månader innan 1.4 och modapi kommer.

Det är rätt nära tycker jag. Somliga kanske inte tycker 3 månader är lätt att vänta ut, men jag å andra sidan tycker det är inte värt att införa ett plugin för enbart 3 månader, mer eller mindre.
Jo kanske, men grejen är ju att vi inte vet om det bara blir två månader mellan 1.3 och 1.4, eller om det blir mycket mer. Mellan 1.2 och 1.3 är det ju 5 månader, med samma tid för 1.3 till 1.4 skulle 1.4 inte ens komma i år....

Tycker inte att man borde frysa pluginutveckling totalt för att det behöver göras om om 3-6 månader.
 
Michaelo90 sa:
Man skulle ju kunna spränga tex 1-5 tnt åt gången, det borde ju inte påverka servern så mycket. Problemet är ju bara att det tar mycket längre tid.....
Det stora problemet är också när personen med TNT-rättigheter flippar ur, blir hackad, eller dyl. Då spelar det mindre roll att det var en seriös spelare som fick befogenheterna, servern skulle krascha/få kaos ändå! (det måste finnas begränsningar utöver spelaren självt!)

Michaelo90 sa:
Tycker inte att man borde frysa pluginutveckling totalt för att det behöver göras om om 3-6 månader.
Hade läget varit fullständig ovisshet, så hade jag inte fryst någon pluginutveckling alls, inte mer än vanligt dvs. Dock har vi nu viss koll på läget, och kollen är att bukkit är nedlagt (i mån av tid så patchas det upp till nya versioner) samt att det ska komma ett nytt API inom kort.

Med risk för att generalisera för grovt med mig själv som referens så är det ju alltid något annat som blir lidande, något annat man inte hinner med, för att utveckla dessa plugins. Jag känner inte att min tid är såpass värdelös att jag kan lägga den på något som blir obrukbart inom en förhållandevis kort framtid.
Detta är huvudanledningen till att jag "tar det lugnt" med nya funktioner/plugins osv på Xtralarge, delanledningar är att jag just flyttat och hade det ganska intensivt i slutet på vårterminen osv. :!:

Med inom kort menar jag före Dreamhack Winter! :cool:
 
Tänkte höra hur det går med TNT. Om det kommer så man kan börja använda det.

Begränsningar. Ha typ som privat skydd. Man måste ansöka om tillstånd. Och bara innom det område man har kommit överens om. El någe liknande. Hade varit mkt lättare när man ska hjälpa Sweet1993 med utgrävningen.
 
Fast jag tycker lite med det här att just hacka sig till det man vill ha, oavsett om det är matrialet man vill åt eller marken man vill få till eller hålet eller vad det nu är man vill ha, det är ju lite av det som är charmen med just minecraft, allt ska inte vara lätt ;P
 
Shiibby87 sa:
Fast jag tycker lite med det här att just hacka sig till det man vill ha, oavsett om det är matrialet man vill åt eller marken man vill få till eller hålet eller vad det nu är man vill ha, det är ju lite av det som är charmen med just minecraft, allt ska inte vara lätt ;P

Det ska ju kosta pengar. Så Man använder det ju bara om det är någe större. Och bara för att det finns så måste man ju inte använda det. Och tycker inte det blir lätt bara för att man ha några tnts. Är ju fortfarande mkt hackande man måste göra. Och tnts växer ju inte direkt på träd.
 
TNT kommer nog inte gå att använda på ett bra tag tack vare den enorma grief risken. När man kan begränsa sprängningarna till regioner tex kanske vi kan införa det men det går inte ännu och API:t lär ju inte komma förränns minecraft version 1556.13.33 eller något då pajasarna på mojang inte bryr sig ett smack om folket som kör servrar.
 
ClowneN sa:
TNT kommer nog inte gå att använda på ett bra tag tack vare den enorma grief risken. När man kan begränsa sprängningarna till regioner tex kanske vi kan införa det men det går inte ännu och API:t lär ju inte komma förränns minecraft version 1556.13.33 eller något då pajasarna på mojang inte bryr sig ett smack om folket som kör servrar.

Okej. Bara hoppas att någon fixar en mod med dom möjligheterna att begränsa området och hur många som går att smälla av samtidigt. Måste ju va en bägrensning där oxå. Så inte någon sätter upp 1000st och trycker av. Ha typ en gräns på 5 åt gången el någe. Men är vell bara att vänta och fortsätta att samla på tnts.
 
Tillbaka
Topp